Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo, mijn dochter heeft probleem met het inloggen op school, geen verbinding. Thuis gekeken maar werkt het wel maar als via rechts beneden ikoontj van wifi tikt zie je staan....beperkt internet ...heb al wat geprobeerd maar lukt niet. Weet ook dat er iets is met Windows 8.1 maar dat is ook alles. Nu mijn vraag wat kan ik hier aan doen??
 
Tja, als je zelf niet snapt is het ook moeilijk te beschrijven....maar hoe kan steeds dat via wifi verbinding op "beperkt internet verbinding" staat. Heb bij app-beheer de Net.adapter opnieuw de standaard driver vernieuwd. Thuis het ook nog niet goed, wel internet maar beperkt. Maar op school geen verbinding.
 
als er een draadloze verbinding word gevonden dan zijn er waarschijnlijk meerdere mogelijkheden beschikbaar ...zoals in dit voorbeeld hieronder ..!

Ashampoo_Snap_2015.02.09_13h34m17s_002_.png

hier dient ze dan de juiste keuze te maken ...

*stel ze is thuis van school dan dient ze de draadloze verbinding in te stellen van de beschikbaar gestelde verbinding van thuis ...hier voor dient ze dan ook het inlogwachtwoord voor in te geven ...
*is ze aan school dan dient zij dus een verbinding in te stellen met deze draadloos beschikbaar gestelde verbinding van school en ook hier weer dient ze het inlogwachtwoord van school in te geven ..

**er worden dus meerdere mogelijke verbindingen gevonden en als deze dus niet afgeschermd zijn met een wachtwoord dan kan er ook mee verbonden worden maar je heb dan waarschijnlijk een beperkte verbinding omdat deze dus te ver verwijderd zijn .

(de afbeelding hierboven komt van het internet omdat ik hier dus niets draadloos gebruikt .)
 
Beperkte internet verbinding komt neer op geen internet verbinding. Maw, je netwerkadapter ziet een fysieke "connectie". Maar er kan geen geldige verbinding tot stand worden gebracht. Je krijgt geen geldig IP adres bijvoorbeeld. Draadloos komt dit meestal neer op; de client kan het accesss point zien. Hij gaat ook een verbinding proberen te maken, maar daar faalt het. Meestal doordat er foutieve instellingen (vb security key) gebruikt werden/worden.
Dit probleem is dus meestal geen gevolg van slechte drivers van de netwerk adapter, maar van instellingen mbt de verbinding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan