Behandel je mondkapje net zoals je onderbroek

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
Nogal kort door de bocht hoor ! Het sluiten van de scholen heeft ontzettend zware, ingrijpende gevolgen van psychologische en sociale aard. Je kan het eens zijn of niet met de afwegingen die Weyts maakt, maar je hem geen dwaas noemen omdat hij alle aspecten in de balans legt...

Tuts

Oprichter
Forumleiding
Admin
Vanaf mijn kleinste zoon naar school gaat en heel dag mondmasker moet dragen is hij thuis veranderd, eten en drinken doe hij niet op school.

cve

Medewerker
Forumleiding
Nogal kort door de bocht hoor ! Het sluiten van de scholen heeft ontzettend zware, ingrijpende gevolgen van psychologische en sociale aard. Je kan het eens zijn of niet met de afwegingen die Weyts maakt, maar je hem geen dwaas noemen omdat hij alle aspecten in de balans legt...
Dan ga ik nu ferm tegen u kar rijden hoor Philip. Hoe kan je iemand nog gaan verantwoorden die de scholen nog steeds in code GEEL zet terwijl HEEL het land in code ROOD zit. Verklaar u nu maar eens nader!!!. Juist ja, je kan dat niet. Jij niet, Ben Weyts niet, niemand niet. De scholen MOETEN minimaal code ORANJE krijgen om nog geloofwaardig over te kunnen komen. Indien iemand daar niet mee akkoord kan gaan en den Ben nog gaat verdedigen is in mijn ogen al even dwaas als dat kalf zelf. De school vakbonden, scholen gemeenschappen vechten code geel aan. Toch houdt dat kalf zich bij zijn standpunt. Hij had wel gezegd voor dat de scholen begonnen, dat ze starten in code geel en dat dit zou gewijzigd worden als de toestand verslechterde. De toestand is schrijnend. Toch blijft het code GEEL. ONVERANTWOORD noem ik dit en niet ik alleen. Als jij hem verdedigd, mij goed, maar dan ben jij net als hij niet goed snik op dat gebied. Pas op, heb niets tegen u. Vind u een heel bekwaam persoon, maar hier slaat u de bal helemaal verkeerd. Denk aan de toekomst en dat zijn de kinderen van vandaag.

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
Zoals ik hier al zei : mijn echtgenote heeft een managementfunktie in één van de grootste klinische labo's van het land en staat dagelijks in de frontlijn. Heeft daar een véél genuanceerder visie op. Maar het heeft inderdaad géén zin daarover te discussiëren ... laat het ons hier maar over IT en PC's blijven hebben hé ...

Tuts

Oprichter
Forumleiding
Admin
Vanaf mijn kleinste zoon naar school gaat en heel dag mondmasker moet dragen is hij thuis veranderd, eten en drinken doe hij niet op school.

Is niet te doen zoon zit op bus met mondmaster van 7.20 en kom thuis om 16.50, is helemaal verander gisteren is het uit de hand gelopen op school er. Er zij iemand in zijn klas hoer tegen een meisje en hij is op die gevlogen en op kind geslagen. Vandaag daagde ze hem uit op de bus en tja heeft de bus juf verweten van trut. Hij heeft autisme maar die minister versta dat niet heeft in de tijd als hij studeerde veel pinten gedronken en niet veel gestudeerd.
Dus hou mijn zoon paar dagen thuis dat hij om zijn Positief komt.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Is niet alleen voor kinderen moeilijk. Als je ademhaling niet perfect is en je moet dan nog door een masker ademen, dan gaat dit niet zo vlot.
Maar ergens is het kiezen tussen moeilijk ademen en makkelijk besmet.

Tuts

Oprichter
Forumleiding
Admin
Is niet alleen voor kinderen moeilijk. Als je ademhaling niet perfect is en je moet dan nog door een masker ademen, dan gaat dit niet zo vlot.
Maar ergens is het kiezen tussen moeilijk ademen en makkelijk besmet.
Dat is waar Mik.
Normaal komt mijn gebuur enkel vrijdag iets drinken maar heeft stof longen en vertrouw het niet ergens naar toe te gaan.

Skippy

Beheerder
Forumleiding
Admin
Ik vraag me af of mondkapjes nou zo'n daadkracht hebben tegen dit virus. Zeker de bescherming die men in de supermarkt verkoopt dat niet bestand is tegen aerosolen waar het virus zich in kan bevinden.
Natuurlijk, het zal iets helpen. Maar volgens mij is dit minimaal.

Als deze man nou eens gelijk heeft, dan zou er een hele andere kijk op dit virus zijn met misschien wel de juiste maatregelen die genomen moeten of kunnen worden.

cve

Medewerker
Forumleiding
Ik weet ook niet of het mondkapje effectief helpt, het enige wat ik weet is dat zelfs de virologen het niet weten. Want de ene week slaan ze met deze theorie naar onze kop en de week erna met een andere theorie, alsof die gasten denken dat wij geen week kunnen onthouden of zo. Ik heb het zowat gehad met al dat gelieg. Weet je het niet, wees dan eerlijk en zeg het dan. Ik weet het niet, maar het kan geen kwaad als we dit doen of dat doen. Maar iedere keer met een opgegeven hoofd een theorie naar onze kop slingeren om die dan de week erna te ontkrachten met een ander theorie, sorry. Zo werken ze de laksheid van de mensen echt wel in de hand. Hoe onze regering een spelletje speelt met hoe ze omgaan met de maatregelen die ze stellen, ook zo een lachertje. Ze sluiten de horeca en als de horeca 4 dagen dicht is kan ik dan op internet een mooie taart die verdeeld is in stukken waar de grootste daders zitten qua besmettingen. De grootste zijn op nummer 1 werk en thuis, dan sport en dan helemaal een klein stukje is dan de horeca. Bijna te verwaarlozen met 5.7%, als je ziet dat sport 15% in beslag neemt. Dat hebben ze nu met de verstrenging van vandaag nog niet aan banden gelegd, maar de horeca die met slechts 5.7% een klein deeltje in beslag neemt moest dicht kost wat kost. Totaal van de pot gerukt. Dat je moet werken om den boel betaald te kunnen houden kan ik nog begrijpen, maar als je de horeca sluit, dan moet de sport ook stoppen, maar dat mag nog steeds. Mits aanpassingen, maar het mag nog.

Skippy

Beheerder
Forumleiding
Admin
Ik denk dat logisch nadenken en het gezonde verstand gebruiken het beste middel is.
Niemand kan mij wijsmaken dat een vodje, gekocht bij een bouwmarkt of supermarkt of misschien zelf gemaakt, een X percentage bescherming kan bieden.
Ik vertrouw daar niet op en ga mij nooit verplichten dit soort onzin te moeten dragen.
Je moet echt het artikel eens lezen in mijn bericht #23 dan zal je zien dat deze prul niet veel bijdraagt aan bescherming.

Wat ik niet begrijp is dat mensen die jaren gestudeerd hebben, waarvan je dan zou denken dat er een behoorlijke kennis is opgebouwd vaak onlogische kul verkondigen.

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
Ik kan je verzekeren dat mondkapjes nuttig zijn, zelfs noodzakelijk maar ... niet alle mondkapjes. Als ik zie wat er allemaal aan rommel wordt verkocht, wat mensen zelf in mekaar knutselen met oude gordijnen etc... Het zou helpen als de overheid eens duidelijk testresultaten vrijgaf en normen stelde. Waarna alle andere uit de handel moeten worden genomen.
De beoogde filtrage kan bereikt worden, geen probleem - maar dat is echt niet iets dat je als doe-het-zelver voor mekaar krijgt ... als je er al aandacht aan schenkt ! Ik zie veel mensen rondlopen die blijkbaar meer begaan zijn met hoe ze er uit zien, welke kleur dat lapje heeft, of de favoriete voetbalploeg erop staat en meer van die lichtzinnige onzin.

Je zou het niet denken, maar de cellulose-gebaseerde chirurgische, goedkope wegwerpmaskers zijn - voor gewoon gebruik - de beste op voorwaarde dat je ze dagelijks ververst en niet teveel betast.

Wat de tegenspraak tussen experts en politiek betreft, dat is nu eenmaal een negatief gevolg van onze democratische aanpak. Politiekers moeten nadien nog verkozen geraken, professoren en experten niet. Zie maar hoe ze dat in weinig democratische landen als China aanpakken : daar gaat men er met de vuile borstel door en een uitbraak is binnen de kortste keren onderdrukt voor er tientallen slachtoffers vallen. En ze leren uit hun ervaringen en houden enkel daar rekening mee. Als je dat als politieker hier zou doen valt het hele land over je heen.

Zie naar 'grijze wijze' Vandenbroucke - die kan zeggen waarop het staat - hoeft niet meer verkozen te worden.

Johnny Five

Steunend lid
Vip Lid
:unsure: tja het is als Skippy al zegt in post # 25
zowel de verpleegsters als de professoren kunnen ook ziek worden "ook als men toch een mondmasker draagt
en dat vodje houd echt geen kwaadaardig virus tegen

cve

Medewerker
Forumleiding
:unsure: tja het is als Skippy al zegt in post # 25
zowel de verpleegsters als de professoren kunnen ook ziek worden "ook als men toch een mondmasker draagt
en dat vodje houd echt geen kwaadaardig virus tegen
Hier ga ik u en Skippy toch moeten op de vingers tikken.
Hoeveel percentage mensen draagt hun mondmasker correct? Juist ja, bijna niemand. Ik ook niet met die stomme bril op mijn neus die aanslaat bij iedere keer ik uitadem. Om zot van te worden. Is het een reden om hem niet correct te dragen? Nee, eigenlijk niet, maar gemakshalve doe je maar wat je mondmasker je bril minst doet aanslaan, maar correct op u neus staat hij dan waarschijnlijk niet. Met als gevolg dat dat ding dus voor geen meter meer werkt ook he. Die dingen kunnen eigenlijk ook maar hun werk doen als ze correct gedragen worden.

Bovenaan Onderaan