Beeldscherm gaat uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

mokkapunt

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Ik heb een vraag over mijn beeldscherm Acer LCD. Die gaat sinds een paar dagen elke dag wel 1 a 2 keer zomaar uit en dan zie ik in beeld geen signaal. Dan moet ik de computer uit en aan zetten. Ik heb er niet zoveel verstand van dus misschien kan iemand mij hier helpen?

Groetjes,
 
Waarschijnlijk ligt dit probleem bij de videokaart, omdat je zegt dat je de computer opnieuw op moet starten om weer beeld te krijgen.

Omdat het sinds een paar dagen gebeurd denk ik dat het een koelingsprobleem is.

Veel grafische kaarten hebben een blower die de grafische chip koelt. Controleer eerst eens of deze blover draait en zo ja kijk eens op deze naar het aanwezige stof en vuil.
Maak alles eens schoon.
 
open je configuratiescherm en klik verder op energiebeheer ..
klik in energiebeheer op de optie links vermeld " selecteren wanneer het beeldscherm moet worden uitgeschakelt "
zet hier de instellingen op " nooit " en bevestig je keuze door deze instelling op te slaan ..
 
hou ook rekening met hetgene pluis meedeelde ...de meeste videokaarten hebben ook een inwendige ventilator ....
en deze vergeten ze meestal ook zuiver te blazen als ze de pc ontstoffen ....

***mijn videokaart van Nvidea GeForce 9600GT heeft er ééntje ....
deze blaas ik telkens mee zuiver met het toestel dat ik daarvoor gebruik...dit toestel heeft 4 standen ..belangrijk is om de ventilator niet te laten rond draaien tijdens het zuiver blazen ....deze houw ik vervolgens dan ook tegen met een lichte druk..
 
ik veronderstel dat je een desktop pc gebruikt ....
na verloop van tijd zit er in elke computer stof of dit nu een laptop is of een desktop pc maakt niet uit ..
indien je de desktop gebruikt heb je een groter voordeel om deze zuiver te kunnen maken ...
tegen over bij gebruik van een laptop , want een laptop dien je te demonteren ...
een desktop pc doe je gewoon aan de linkerkant open en alles is bereikbaar ...
de voorwaarde's zijn dat zowel de desktop als de laptop stroomvrij zijn d.w.z. de stroomkabel of battery verwijderen en de restspanning ontladen voor alleer je de desktop / laptop open maakt om deze te ontstoffen ..

dus ingeval dat je scherm nu nog steeds uitvalt ook al heb je nu de energie instelling op nooit gezet ...dan kan dit dus te wijten zijn aan stof ..en dan dien je dus deze zuiver te maken ...
ingeval dit een laptop betreft ga je de handleiding moeten gebruiken van je laptop ..om deze te kunnen demonteren en weer terug in één te steken ...ik hoop dat het nu duidelijker is uitgelegt.
 
ikzelf gebruik dus een lucht blazer met 4 standen die normaal gezien diende om in een bad een bubbelmat te leggen zodat je kon relaxen in een bubbelbad ..maar doordat deze mat stuk is gebruik ik de blazer om de pc uit te blazen ...zelfs de geburen komen me soms vragen om het ook bij hun te komen doen ..

de stof zuiger kun je gebruiken indien je deze kunt omzetten op blazen ..
de optie zuigen kan nadelige gevolgen hebben ; indien je met de mond van de buis je moederbord raakt ..
of je zeter een opzet stuk op ( zo'n borsteltje )


wat ook ideal is zijn busjes lucht die je in elke computerzaak kunt kopen ...deze zijn gevult met droge perslucht..waarom zei ik droge !! omdat er ook busjes perslucht verkocht wordt om banden op te pompen en deze dienen daar niet voor .
 
dan hoop ik voor u dat er niets geraakt is , en hij dus verder opstart ...indien het de pc betreft waarmee jij dit bericht neer schreef is duidelijk dit bericht nu overbodig geweest !!!;)
 
ik blaas die van mij zo een 2 keer per jaar met de compressor in mijn garage uit
maar als je zo iets doet moet je wel opletten van vocht in de lucht want daar
kan een pc absoluut niet tegen daar gaan ze wel aan kapot of (onpl) (lachen)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan