Windows 10 bedreiging

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Ik heb een paar dagen geleden van een EHD verschillende mappen van mijn kinderen verwijderd geen o.a
map software, map verslagen etc.
Mijn EHD was aangesloten op mijn laptop aus windows 10 pro.
Nu zie ik plots een geel vierkant staan bij windows defender, als ik die open zie ik dit:

64a5b09e94173-naam_bedreiging.jpg
 
als ik op acties klik zie je verschillende mogelijkheden om te doen wat je wil, laten staan, verwijderen, behouden, quarantaine enz, ik klik quarantaine aan, maar ik zie nergens geen optie om op ok te drukken dat dit dan ook gebeurd.

Als ik herstart staat die PUA er nog altijd.
Malwarebytes vindt die zelfs niet.
Ik heb mijn onzichtbare mappen zichtbaar gemaakt maar ik vind die PUA... nergers terug.

Ik vind het ook niet terug in C:\Windows\System32\drivers.
Moet ik dit echt in het register gaan zoeken?
Iemand een oplossing aub.
Want als er een andere bedreiging komt kan ik dit niet merken want er staat al een gele driehoek dus kan ik het niet merken zolang de PUA niet weg is.


ik klik op details weergeven en dit zie je dit:
64a5b1d807cfa-plaatst_bedreiging.jpg



duidelijk de plaats van de harde schijf de naam van mijn dochter en wat het is.
Hoe moet ik dit ding gaan verwijderen aub.
 
Laatst bewerkt:
hallo,

heb nog wat verder gezocht en ook eens naar app en browserbeheer gekeken in de windows defender, daar stond die ook tussen en kon ik kiezen om die te verwijderen heb dit gedaan en defender staat weer in het groen.
Ik hoop dat ik hiermee geen kwaad heb gedaan, want het lijkt niet zo'n gevaarlijk iets, zelfs geen virus.

Ik wou de vorige posts verwijderen maar kon dit niet, is daar een mogelijkheid om deze te verwijderen in de toekomst

bedankt

ed
 
Patrick,
Dit stond op een harde schijf die zijn de vuilbak in maar dezelfde staat wel op mijn pc het heeft dat iets mee te maken. Stel dat ik het vind wat dan.
Maar eigenlijk het niet want dit stond op een pc van 15 jaar oud die al lang is gerecycleerd.
 
Ik wou de vorige posts verwijderen maar kon dit niet, is daar een mogelijkheid om deze te verwijderen in de toekomst
Je eigen posts verwijderen of bewerken is maar beperkt mogelijk, nl. onmiddellijk of kort na het posten. Dat kan niet anders om te vermijden dat in discussies mensen zaken wijzigen en dan opperen "dat heb ik nooit geschreven". Maar je mag altijd via PB aan mij of een andere beheerder vragen op een post te verwijderen.
 
Die suggestie snap ik niet .... je kan in het dialoogscherm dus toch gewoon ZIEN waar het staat ?
Ja op een EHD heeft het gestaan maar daar was het al van verwijderd, hoe het van die ehd naar mijn pc is gekomen weet ik niet. Heb het ook niet gevonden.

Laten we het hier bij houden, het staat in quarantaine en ik heb geen problemen.
Mochten er zich problemen voordoen hoor je me terug.
Bedankt iedereen.

Ed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan