Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Batterij besparen door de FACEBOOK App te verwijderen???


Smartphones zijn heel leuk, je kan er van alles mee aanvangen, maar die batterij is vaak veel sneller leeg als je zelf zou willen. Velen onder ons hebben dan ook op hun smartphone de Facebook app staan op hun smartphone, ik heb hem ook gehad hoor. Maar ik ben nogal gesteld op de levensduur van mijn batterij. Ik facebook vrij veel en toch doe ik het zonder de app. Ik leg uit het waarom en hoe.

De Facebook app is een echte killer voor je batterij, dit wist ik voor een deel wel, tot ik een artikel las dat het tot wel 20% van je batterij leeg vreet. Ik bekeek ook vaak facebook via mijn Chrome browser, wat ik ook wel als prettig aanschouwde. Maar stond er eigenlijk niet bij stil dat ik dit eigenlijk gewoon altijd kon doen. En die energie slurpende app er meteen maar af zou gooien en in mijn geval beter op mijn nieuwe smartphone beter nooit had geinstalleerd.

Hoe komt het nu dat die Facebook app zoveel energie verbruikt. Wel die app is tijdens het draaien eentje die in Large Heap gaat, dat heb ik al eerder meegedeeld via een app die dit kan checken voor u. Wel daar stopt het echter niet bij, als hij dan in standby is, verbruiken je stysteem volgens Samual Gibbs van The Guardian die dit alles heeft onderzocht wel tot 15% meer als die app op je toestel staat dan wanneer je de app hebt verwijderd. Dit heeft natuurlijk ook gevolgen voor al je andere apps en je systeem, dat na het verwijderen van de Facebook app sneller openen en je systeem ook vlugger gaat werken + dat je batterij daardoor ook langer meegaat.

Kan je dan niet meer facebooken met je smartphone?
Natuurlijk wel, er zijn enkele mogelijkheden.

1 je kan de regulaire app vervangen door bv Metal app, die een stuk lichter is en minder systeem eisen stelt en je kan je twitter account er ook aan toevoegen waardoor je niet en je Facebook app en je Twitter app moet staan hebben, dit kan met deze lichtgewicht app in 1.
Metal app vind je hier:
Metal for Facebook - Android-apps op Google Play

2 je kan je regulaire app vervangen door bv Facebook Lite. Is een heel goed alternatief voor de regulaire Facebook app, heb deze hier al eerder besproken.
Facebook Lite vind je hier:Facebook Lite - Android-apps op Google Play

3 Je surft via Chrome browser via je smartphone naar facebook en dat is wat ik doe, je maakt er een bladwijzer van en je hoeft dan niet iedere keer in de adresbalk te gaan ingeven. Chrome browser gaat dan automatisch naar de mobiele versie. Die werkt erg goed en werkt eigenlijk vrij gelijklopend als de regulaire Facebook App.
Dit doe je gewoon door in je adresbalk van google Chrome browser : www.facebook.com in te geven. Je browser doet de rest voor jou.
Wil je dat je notifiaties krijgt zoals de regulaire app dit ook doet indien je dit wil, kan je dat ook krijgen via de chrome pagina, ook als je browser niet in de background draait. Dit kan je instellen. Dus doet hij eigenlijk net hetzelfde als de regulaire facebook app.
Chrome browser vind je hier: Chrome-browser - Google - Android-apps op Google Play

Bron: Androidcentral.com + eigen inbreng.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan