Windows 11 backup Windows11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan je nog een backup maken op een stick of een harde schijf in Windows11 of ben je verplicht One drive in te schakelen?
Ik heb al een paar keer geprobeerd via Bestandsgeschiedenis, maar uiteindelijk vraagt het systeem steeds meer ruimte...
Eerst op een stick van 128 GB en het systeem vroeg meer ruimte tot 150 Gb. Dan op een harde schijf van 250 Gb en het systeem stopt bij 192 Gb en vraagt meer ruimte, terwijl de schijf niet vol was.
Heeft iemand hier ervaring mee?

" ... ben je verplicht One drive in te schakelen? "???

niemand verplicht je deze te gebruiken me dunkt. neem bv een externe hdd/ssd ( 1TB ) of een NAS. een externe drive ontlast de locale ( ingebouwde schijf ) en je backup verkrijgt nog een extra beveiliging door deze na gebruik te verwijderen van je systeem.

de gratis aangeboden ruimte van MS bedraagt 5GB, dat is een stuk minder dan de hierboven vermelde getallen.

Laatst bewerkt:
Maak je een back-up van de hele schijf?

Indien een UEFI systeem, doe het alleen van de systeempartitie, hoe groot is die?

Tevens adviseren ze bij Microsoft een 3e party back-up programma te gebruiken en niet de ingebouwde, die is al jaren niet bijgehouden.
Ik gebruik zelf tegenwoordig Disk Master Free naar alle tevredenheid, eerst gebruikte ik Macrium, later Aomei die niet bevielen.

Het was me ontgaan dat @truus22 inderdaad had 'ingebroken' op het topic van iemand anders.
De vraag van @lange pier lijkt me dan ook terecht.

Ik doe het nodige om die splitsing te maken.
En @truus22 vermijd het inbreken want je ziet dat dit tot verwarring leidt - maak voor een nét iets anders bedoelde vraag bij voorkeur zelf je eigen, nieuw topic. Dat ga ik nu voor je doen ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan