Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb de vraag gekregen van een kennis van mij of er iets aan de backlight bleeding van z'n Macbook Pro is te doen. Hij valt niet meer onder de garantie.
Hij heeft dus een irritante lichte vlek aan de rechter zijkant van het beeldscherm.

Zelf heb ik hier geen ervaring mee en moet hierdoor het antwoord schuldig blijven.

Misschien weet iemand anders dit ?
 
ik heb zo het vermoeden dat er iets mis is met de Backlight inverter.
mocht de gebruiker een afbeelding kunnen plaatsen zou dit mogelijk iets duidelijker zijn.. want de vraag is dan ook werd het beeldscherm niet verkeerd afgesteld ?
 
Heb indertijd een monitor nagezien. Daar zat langs de zijkant een mini tl-buis in. Mogelijks is die achtergrondverlichting defect. Lamp vervangen of nazien of ze nog spanning krijgt. Maar het openen van zoiets is niet makkelijk.
Op internet zijn er 2de handse monitoren voor allerhande laptops te koop. Misschien eens nazien of een ander scherm werkt.
 
Allemaal bedankt voor de antwoorden.

Hij is op dit moment voor enkele weken op tournee door Amerika. Zodra hij terug is ga ik hiermee eens aan de slag. Ik ben niet zo'n Mac kenner, maar ik heb het probleem wel gezien. Het is een vreemde lichte vlek op z'n scherm. En na wat zoekwerk via Google kwam ik bij de woorden Backlight bleeding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan