Windows 11 Automatisch openen werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds kort merk ik dat "Automatisch openen" niet meer werkt. Volgens mij heb ik wél alles goed ingesteld in: "Instellingen - Bluetooth en apparaten en automatisch afspelen". Wie weet raad? Ik hoor het nog graag.Met vriendelijke groet,
Cor Jansen

je kan het proberen te herstellen met ultimate-windows-tweaker-5-for-windows-11

Als je het gestart hebt ga je naar additonal : use autoplay for all media and devices.

Voor de rest overal van afblijven als je niet weet wat je doet!

Ik dank iedereen voor zijn bijdrage, maar ik heb het deze keer zelf kunnen oplossen en die oplossing wil ik jullie niet onthouden:

Normaliter heeft een Windows systeem een register sleutel hiervoor genaamd NoDriveTypeAutoRun.

Controleer in jou geval of deze aanwezig is.

Druk Windows Logo Key + R en typ Regedit. Druk op Enter.

Navigeer naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer.

Mocht de betreffende sleutel niet aanwezig zijn, maak deze aan door Rechtermuisknop te klikken op een leeg vlak

en te kiezen voor Nieuw (zie screenshot).

Kies voor DWORD (32bits waarde) en typ de naam NoDriveTypeAutoRun en druk op Enter.

Klik Rechtermuisknop op de betreffende sleutel en kies voor Aanpassen.

Laat het staan op Hexadecimaal en bij waarde gegevens wijzig dit naar een 1 (één). Dit maakt de sleutel actief.

Herstart de computer en controleer of Autoplay werkt.

Bij mij werkte dat gelukkig,
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen

@truus22 aangezien jij het over de Windows 11 heb ben ik eens gaan kijken in het register en hier was deze gewoon aanwezig maar met een geheel andere waarde .. zoals je kunt zien .

Ashampoo_Snap_zaterdag 19 maart 2022_07h40m56s_001_.jpg

0x1 or 0x80Disables AutoRun on drives of unknown type
0x4Disables AutoRun on removable drives
0x8Disables AutoRun on fixed drives
0x10Disables AutoRun on network drives
0x20Disables AutoRun on CD-ROM drives
0x40Disables AutoRun on RAM disks
0xFFDisables AutoRun on all kinds of drives

Ik vermoed dat je ook deze waarden kan combineren, daarom de andere waarden.

Maar zoals @loomax al vermelde, is het geen goed idee om dit aan te zetten.
Onderstaande is een gewaardeerde site gefocused op security.

Nogmaals mijn dank voor alle reacties. Ik beschouw mijzelf niet als een "gevorderde gebruiker" en de info die ik nu van verschillende forumleden krijg, begrijp ik ook niet allemaal. Behalve dan de waarschuwing om deze functie niet te gebruiken, want tot vandaag was ik mij van geen gevaar bewust. Ik heb deze waarschuwing dan ook ter harte genomen. Nogmaals mijn dank hiervoor en met vr. groet,
Cor jansen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan