Windows 11 Autologin

Hallo allemaal,

Voor mijn moeder (die dingen vergeet) wil ik haar account automatisch laten inloggen.

Welke truck NIET werkt: (control userpasswords2” en “netplwiz” commando werkte in 1e instantie niet)
1) Waarde op 0 gezet in het register zodat ik GEEN wachtwoord hoef in te vullen bij het inlogscherm.:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\PasswordLess\Device\DevicePasswordLessBuildVersion\

Daarna pc opnieuw opgestart en moet ik alsnog wachtwoord invullen??

2) Aanmeld opties geprobeerd te wijzigen (pincode of windows hello aanmelden is bij haar niet van toepassing)
werkt ook niet!

Moet ik nu iets gaan wijzigen onder winlogon en is iemand daarmee bekend?
wel een artikel gevonden maar geen ervaring mee :

Welke truck NIET werkt: (control userpasswords2” en “netplwiz” commando werkte in 1e instantie niet)
Na de wijziging in het register moet je die truuk nog een keer uitvoeren en dan werkt hij wel.
Dan moet je dus aanvinken dat gebruikers wachtwoord niet hoeven in te geven en dan nogmaals nieuw starten.
Als het goed is hoef je dan niet meer in te loggen of nog slechts 1x.

Andere optie is wachtwoord wijzigen en dan geen nieuw wachtwoord ingeven, als dat nog werkt met W11.

Windows Hello zeer zeker uit laten staan.

Na de wijziging in het register moet je die truuk nog een keer uitvoeren en dan werkt hij wel.
Dan moet je dus aanvinken dat gebruikers wachtwoord niet hoeven in te geven en dan nogmaals nieuw starten.
Als het goed is hoef je dan niet meer in te loggen of nog slechts 1x.

Andere optie is wachtwoord wijzigen en dan geen nieuw wachtwoord ingeven, als dat nog werkt met W11.

Windows Hello zeer zeker uit laten staan.
beide tips werken niet

kreeg ik 2 iconen met gebruikers te zien en moest ik alsnog een wachtwoord invullen
Ah oke dat heb ik ook een keer gehad, moest ik nog een keer de gebruiker invullen waarmee ik wilde dat standaard ingelogd werd en weer saven en toen werkte het wel. Is soms een raar gebeuren dat deel, werkt ook niet altijd even goed met meerdere accounts.

Maar fijn te horen dat het nu met 3rd party software gelukt is. Welke heb je gebruikt als ik vragen mag? Is misschien ook leuk voor mensen die ook zo'n oplossing zoeken.

Terug
Bovenaan