asus r704a-ty216h in de bios komen lukt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
beste mensen.

wie kan me helpen ik heb een asus laptop daar staat windows 8 op en die moet gedowngrade worden naar windows 7.
alleen het lukt niet ik kan niet in de bios komen delete F1 F2 F8 F10 lukt allemaal niet wie weet hoe ik in de bios kan zodat ik kan downgraden.
je ziet de asus logo en daarna start windows 8 al op.
ik hoop dat iemand me kan helpen.

alvast bedankt.
 
in je bios post scherm word vermeld welke toets jij dient te gebruiken om naar je bios settings te gaan ...
noteer tevens dat je over de win7 licentie code dient te bezitten wil je er de win7 gaan installeren ..
noteer tevens ook dat je niet meer terug kunt gaan naar de windows 8 tenzij je nu eerst je voorzorgen neemt en een systeem kopie bewaard op een externe schijf.
noteer ook dat de UEFI en de Secure boot dient uit te staan wil je een verse installatie kunnen doen van de win7
ik raad je eigenlijk af om een downgrade te gaan doen ..
**ik adviseer je wel om het classic shell 4.1.0 start menu te gaan gebruiken daarmee bekom je dus dezelfde werkomgeving als in de win7
 
in je bios post scherm word vermeld welke toets jij dient te gebruiken om naar je bios settings te gaan ...
noteer tevens dat je over de win7 licentie code dient te bezitten wil je er de win7 gaan installeren ..
noteer tevens ook dat je niet meer terug kunt gaan naar de windows 8 tenzij je nu eerst je voorzorgen neemt en een systeem kopie bewaard op een externe schijf.
noteer ook dat de UEFI en de Secure boot dient uit te staan wil je een verse installatie kunnen doen van de win7
ik raad je eigenlijk af om een downgrade te gaan doen ..
**ik adviseer je wel om het classic shell 4.1.0 start menu te gaan gebruiken daarmee bekom je dus dezelfde werkomgeving als in de win7



dat is nou juist het probleem.
de laptop is van een ouder iemand en die kan niet met windows 8 werken.
hij wil graag windows 7 maar ik zou graag in de bios willen komen. er word niks aangegeven.
welke toets ik moet in drukken.
ieder geval bedankt voor het helpen.
 
Ik ga me hier aansluiten bij de punten aangehaald door qtex in post #2.

Als je een tool zoals classic shell gebruikt, is Windows 8 mits kleine aanpassing zeer gelijkend op Windows 7. Zowel betreffende functionaliteit als visueel.
Windows gaat normaal gezien volgend jaar zelf een start menu terug integreren tijdens één van de updates.
Je wilt downgraden naar Windows 7? In veel gevallen gaat er een illegale Windows 7 overheen... corrigeer me als ik verkeert ben? Je mag op je 2 oren slapen ivm updates als je een legale Windows hebt.
Je verliest je garantie betreffende software... (hardware problemen blijft onder garantie zolang geldig).


Ikzelf ben ook voorstander van Windows 7... Maar omwille van het nietmeer willen leren van een andere omgeving, daar moet je mee oppassen. Evolutie van software en hardware gaat snel... aanpassing is echter een noodzaak.
 
Ik heb bij Win8.1 het tooltje StartIsBack gedownload en hiermee werkt alles zoals Win7. Plus: je profiteert van de betere stabiliteit en snelheid van 8.1. En: met 1 klik ben je terug in de 8.1 omgeving.
Het kost $ 3.
Een aanrader.
Vooraleer dat het echt te laat is: met mijn voorstel heb ik 100% Win8 en 100% Win7. Met de cursor naar de rechterbovenhoek van mijn scherm en 'floep', ik ben in een Win8-omgeving. Gewoon via de Charms terug naar mijn bureaublad en ik ben terug in Win7. Dàt bedoel ik met een echt Hybride systeem. Je moet toch toegeven dat dit de beste oplossing is, want zodoende krijg je nog de allerlaatste updates en blijft zijn systeem jong. Zeg dit aan je makker voordat het te laat is... ;-)

P.S.: Blijven jullie hardleers (een beetje dom); geef me het type van zijn Pc en ik vind je wel de juiste Bios knop.
*= Hier op #10 is alvast een lijst voor de BIOS-toets per computermerk (voor later eens): "BIOS Access Keys for Computer Systems (Lenovo, Sony, HP, Dell, etc.) + Medion = Del en Acer Veriton = F12" > Download van af bericht 10. [bluawe tekst] ► Voor nu: ► ASUS - p5b, a7v600, a7v8x, a8n, a8v, k8v, m2n, p5k, p5n, etc.
•Press 'Del' right after starting the computer to enter BIOS. Some other ASUS motherboards use 'Insert' and some, like the p5bw-le, use 'F10' instead.
 
Laatst bewerkt:
Jammer. Iedereen doet wat hij denkt dat het beste is, maar ik ben zeer tevreden met mijn oplossing. Ik heb met 7 gewerkt tot 8 er aan kwam en nu doe ik gewoon verder met een echt Hybride systeem. Evengoed rij ik ook met de beste Hybride auto en doe 100 km zonder benzine. It's a free world!
 
Smoking,
Vooraleer dat het echt te laat is: met mijn voorstel heb ik 100% Win8 en 100% Win7. Met de cursor naar de rechterbovenhoek van mijn scherm en 'floep', ik ben in een Win8-omgeving. Gewoon via de Charms terug naar mijn bureaublad en ik ben terug in Win7. Dàt bedoel ik met een echt Hybride systeem. Je moet toch toegeven dat dit de beste oplossing is, want zodoende krijg je nog de allerlaatste updates en blijft zijn systeem jong. Zeg dit aan je makker voordat het te laat is... ;-)

P.S.: Blijven jullie hardleers (een beetje dom); geef me het type van zijn Pc en ik vind je wel de juiste Bios knop.
*= Hier is alvast een lijst voor de BIOS-toets per computermerk (voor later eens): BIOS Access Keys for Computer Systems (Lenovo, Sony, HP, Dell, etc.) + Medion = Del en Acer Veriton = F12
► Voor nu: ► ASUS - p5b, a7v600, a7v8x, a8n, a8v, k8v, m2n, p5k, p5n, etc.
•Press 'Del' right after starting the computer to enter BIOS. Some other ASUS motherboards use 'Insert' and some, like the p5bw-le, use 'F10' instead.
 
Bij wie van jullie is het al gelukt om een laptop of desktop waarop windows 8 was voorgeïnstalleerd , te vervangen door een lager windows OS (Windows7 , Windows Vista) zonder de windows 8 bootloader te manipuleren. Nog bij niemand denk ik .

Windows 7 installeren door een nieuwe partitie aan te maken zal misschien lukken, maar na de installatie zal het opstart scherm van windows8 blijven verschijnen.
En de enige oplossing is harde schijf vervangen of een low level format uitvoeren.

maar de persoon in kwestie wil gewoon naar windows 7 home premium en heeft een licentie code

En om welke licentie gaat het? Als het om een OEM licentie gaat die bij een computer hoorde , of een nieuw aangekochte licentie of ........
 
Bij wie van jullie is het al gelukt om een laptop of desktop waarop windows 8 was voorgeïnstalleerd , te vervangen door een lager windows OS (Windows7 , Windows Vista) zonder de windows 8 bootloader te manipuleren. Nog bij niemand denk ik .

Windows 7 installeren door een nieuwe partitie aan te maken zal misschien lukken, maar na de installatie zal het opstart scherm van windows8 blijven verschijnen.
En de enige oplossing is harde schijf vervangen of een low level format uitvoeren.







En om welke licentie gaat het? Als het om een OEM licentie gaat die bij een computer hoorde , of een nieuw aangekochte licentie of ........

het is een aangekochte oem versie na wat hulp is het me inmiddels gelukt om windows 7 er op te krijgen. ieder geval bedankt voor jullie hulp.
ouderen mensen kunnen niet met windows 8 omgaan ik snap wel dat mensen zeggen dat het simpel is maar voor ouderen niet.
zie link hiermee is het me gelukt. launch moest enable en dan restarten en dan weer naar de bios en toen kon ik easy win 7 installeren.


Asus UEFI/BIOS options - How to boot from DVD? - Super User
 
Proficiat dat je geslaagd bent in je opzet. Welke toets heb je gebruikt om in de BIOS/UEFI te komen?
► Vooraleer deze draad te sluiten, zou ik (persoonlijk) graag weten waarom je mijn oplossing #7 en #10 niet hebt gekozen. ◄
Met één download voor $ 3 had je zonder moeite een schil van WIN7 bovenop WIN8 gelegd - met de mogelijkheid om met één klik terug in 8(.1) te komen en nieuwe updates te krijgen, zodat de Pc' jong' en up-to-date zou blijven.

Mvg | WW
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan