Software Armoury crate

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo

Mijn hobby is natuurfotografie zodoende werk ik met vooral Photoshop cc en Lightroom. Mijn vorige laptop nl N552VW (16Gbyte ram) van Asus begon redelijk traag te worden bij het openen van voornoemde programma's. Heb me nu TUF FX507ZE van Asus aangeschaft en dit gaat al een stuk sneller. Wat ik mij afvraag, er staat daar een programma op nl. Armoury Crate en het stoort mij om telkens die gebruikersaccountbeheer vensters te krijgen waar ik mij met het admin paswoord moet inloggen. Is er iemand die ervaring heeft met Armoury Crate en heb ik dat program eigenlijk wel nodig? Op internet zijn sommige reacties niet zo lovend betreffende de veiligheid ervan. Zijn er desgevallend bepaalde instellingen die ik moet doen want gamen doe ik niet.?
Alvast dank voor de moeite om mij verder te helpen.

Ward
 
ik dacht dat het zoiets was zoals ' HP assistance ', onderhoud van drivers en hardware. blijkbaar is dit gadget ' game ' gericht om prestaties te verbeteren. game je niet, dan zou ik de ' autostart ', in taakbeheer uitschakelen. lukt dit niet: verwijderen!
nog wat nuttige linken (heb je waarschijnlijk ook al gevonden):



dit is mijn menig erover, moest het mijn systeem zijn ( ben ook geen gamer ), dan zou ik verwijderen indien uitschakelen niet lukt.
 
Bedankt voor de reacties.Uitschakelen lukt niet en de-installeren lukt enkel als men in de bios deze app uitzet want na de-installeren zal die bij de volgende opstart terug geïnstalleerd worden.
Ik ondervind geen noemenswaardig snelheid- en werkvermindering en hopelijk blijft dit zo.
 
Je moet zeker bij een schone installatie wel degelijk deze app installeren. Op het tabblad hulpmiddelen staan de chipset-, imei- en intel serial io drivers. Deze moet je echt wel installeren. Bij een nieuwe versie van armoury crate staan ook vaak updates van de drivers. Na het installeren armoury crate deïnstalleren. Hiervoor is een aparte tool op de website van asus beschiklbaar.
 
intel drivers kan je via deze link verkrijgen:


chipset en andere drivers staan op de support pagina van het toestel bij de fabrikant, trouwens bij de link in #3 wordt beschreven hoe je ' armoury crate ' kan de-installeren ...
wijzigingen in Bios en register noteer ik altijd in een tekstbestandje ( met de nodige screenshots) zodat terugdraaien kinderspel is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan