Status
Niet open voor verdere reacties.

Yeti51

Steunend lid
Vip Lid
Besturings systeem
Deze topic heb ik ook al geplaats onder Windows 7, maar dacht dat het beter onder OS Apple kon staan.
(zie topic onder windows 7)

Ik zit met het volgende probleem.
Ik heb een Apple Mac Pro 2.1 waar zowel het Apple besturingssysteem op staat alsook een versie van Windows 7 Ultimate.
Bij het wisselen van videokaart en de poging daarna om te upgraden naar Yosemite 10.10.6 en vervolgens door te gaan met El Capitan,
Is er iets fout gegaan waardoor de computer alleen maar opstart in Windows 7.
Bij het opstarten vasthouden van de ALT knop met dat gekke tekentje erop van Apple, haalt niets uit.
Normaal kan ik met die handeling schakelen van Apple naar Windows en andersom.
Helaas werkt dit niet meer. Help, want ik kan niet meer in mijn Apple systeem.
Ook heb ik de HDD met Windows verwijderd en de computer opnieuw gestart, maar deze gaf niet thuis.

Ik ben een beetje een digibeet en weet nu niet meer hoe ik in mijn Apple besturing moet komen.

Alle suggesties zijn welkom.

Vriendelijke groet
Yeti51.​
 
Bedankt voor je berichtje Ranger.
Ik kan in het Windows 7 systeem onder computer, wel de HDD zien waar Apple os op staat. kan er echter niets mee.
Heb ook jouw link gebruikt om te kijken of ik daar iets mee zou kunnen, maar tot nu toe niets.
De computer blijft in Windows 7 opstarten, terwijl deze dat andersom zou moeten doen.
Heb ook al een recovry gedaan en een terug in de tijd voor enige veranderingen, ook dat mag niet baten.
Ik denk dat ik alles maar opnieuw ga installeren, want ik wordt er zachtjeaan een beetje gek van.

Groet
Yeti51
 
Hallo allemaal!
Heb een zeer eenvoudige tip geprobeerd en deze werkt gewoon.
We hebben gewoon te moeilijk zitten denken denk ik.
Oplossing: 1.
Opstarten in windows, in windows het Boot Camp symbool klikken2. Kies in het menu dat verschijnt de optie Herstart in OSX.Als bovengenoemd bij u niet meer werkt, is een recovery de enige andere oplossing.
Het eerste gedaan en de Mac Pro werkt weer als vanouds. Wel een kanttekening van de expert, Een bootcamp op een Mac samn met Windows geeft wel vaker problemen. Bijv. met mail etc.
Ik hoop dat ik anderen er mee hen kunnen helpen, ik was in ieder geval blij dat ik deze oplossing kreeg van een Apple expert.
 
Ik heb deze via PB ontvangen en zet hier dus een slotje op.

Hoi, Lana!

Het probleem is opgelost en dit heb ik al gemeld in het OS forum.

Heel simpel, we hebben allemaal te moeilijk zitten denken.

Mogelijk oplossing:
1. Opstarten in windows, in windows het Boot Camp symbool klikken
2. Kies in het menu dat verschijnt de optie Herstart in OSX

Als bovengenoemd niet werkt dan is een toale recovery noodzakelijk.

Dit was bij mij gelukkig niet nodig, de Mac werkt weer als vanouds.

Heel fijn om op pctuts te zitten, zeker met de eerste aanwijzingen van u.


Tot een volgend probleem.

Alvast een prettig weekend gewenst.

Groeten Yeti51
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan