Software Alternatief voor Teamviewer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kjerdahl

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Ik ben al jaren gebruiker van Teamviewer maar nu word ik er telkens uit gegooid omdat ze vinden dat ik 'een professionele gebruiker' ben en moet ik dus een zeer dure licentie betalen.
Is er iemand die een alternatief heeft om vrienden op afstand te kunnen helpen en ook mijn 3 pc's hier in huis op 1 scherm te kunnen bedienen?

Alvast hartelijk dank voor jullie respons.

Kjerdahl.

PS: ik heb al alles uninstalled en opnieuw geïnstalleerd met andere mailadressen, zonder soelaas.
 
AnyDesk, de gratis versie, gebruik ik al jaren. mits de juiste instelling bij de tegenpartij kan de helper rebooten op afstand en verder werken. het overbrengen van bestanden en iso's: top! heb het al es overwogen om een abbo te nemen maar je kan je maar concentreren op één probleem pc.
'Quick Assist' van microsoft ... bestanden overbrengen lukt niet. Teamvieuwer-free bezit deze mogelijkheid ook niet ...
een abbo hoef ik me nog niet aan te schaffen voor sporadische hulpverlening, al hoewel als je te midden van een sessie een 'dodemans'-knop moet indrukken is dit niet echt leuk, maar ja dit ongemak nemen we er maar bij ...

nog ééntje vergeten te vermelden: https://www.anyviewer.com/pricing.html

helaas nog niet uit getest door mij, de prijs is doenbaar tov andere produkten.

hulp op afstand is een kwestie van vertrouwen in elkaar, zonder dit hoef je er niet aan te beginnen: eerst goeie afspraken maken dus!

ps: met mijn AnyDesk bied ik ook hulp in Frankrijk en Nederland zonder problemen met de Free-versie ...
 
Laatst bewerkt:
Is er iemand die een alternatief heeft mijn 3 pc's hier in huis op 1 scherm te kunnen bedienen?

Alvast hartelijk dank voor jullie respons.

Kjerdahl.
die pc's thuis: Remote Desktop van je windows zelf ... !

klik HIER voor het veranderen van de poortnummer om meerdere pc's te bedienen ... ??? zomaar een idéé.
 
Laatst bewerkt:
bwa, om te starten, die poort moet niet openstaan naar internet toe. Voor thuisgebruik dient eigenlijk nooit een poort open te staan. Tenzij men weet wat men doet en hoe het beveiligd is. Maar deze mag dus niet op internet te grabbel gegooid worden. Op zich is er niets mis met het gebruik van standaard poorten, eerder het misbruik door de gebruiker ervan.
 
Een wat late reactie en ik vermoed dat je er intussen zelf al bent achter gekomen, maar toch. > 7# : @wivy : Ja hoor!
Ik heb de 'functie' wel nog niet gebruikt; maar je kan bestanden (tot 1GB voor de gratis versie) 'meegeven' met de chatbox van Ultraviewer.

Algemeen: Ultraviewer is wel NIET verkrijgbaar in het Nederlands en de betaal-versie zou budget-vriendelijk zijn.
Ultraviewer is een kleine speler op het RC-veld met weinig 'onaardige' kritieken op het Net. De gratis-versie kent haast geen beperkingen.
 
@loomax bedankt voor de info, maar AnyDesk kan een Windows iso overbrengen, wat soms handig voor een ' inplace ' reparatie. uiteraard kan de persoon met problemen ook die iso downloaden via zijn eigen verbinding ...
thxs wivy

ondertussen heb ik ook ' AweSun Remote desktop ', ga die ook es bekijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan