Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
als ik effe mag
indien dit niets terzake doe verwijder je dit maar .

*ik besloot verleden maand me terug een auto te kopen , maar omwille van de hoge verzekerings premie die ik diende te betalen heb ik deze 2de hands wagen verder verkocht voor de aankoopprijs !


België waar ga je heen !!

*straf is het indien je 6jaar niet meer met de auto gereden te hebben ..
en je koopt dan terug een auto bijgevolg wil je deze dan ook verzekeren dat je dan niet verder kan met de bonus malus waar je 6 jaar eeder mee gestopt bent ( 01)
daarop volgende vragen ze dan ook nog om een verklaring voor te leggen dat je gedurende die 6 jaar ongeval vrij bent geweest ...maar aangezien je de laatste 6 jaar met de moto (scooter) heb gereden en ongeval vrij bent geweest kun je geen bewijs leveren dat je 6 jaar ongeval vrij bent geweest met de auto ( logisch omdat je dus 6 jaar met de moto (scooter) gereden heb toch ).
nu willen ze me dus wel een verzekering aanbieden voor de auto maar dan verkrijg ik niet de bonus malus -02 waar ik recht op heb ....neen hoor ze willen me de bonus malus 15 geven ...
wat betekend dat ik jaarlijks 1300€ aan verzekering dient te betalen ...terwijl ik in feite al meer dan 15 jaar ongeval vrij bent geweest !
*in feite had ik recht op een jaarlijkse verzekering van rond de 200€ (afhankelijk van welk soort auto natuurlijk )

dit was een Renault Clio van 1994 5deurs benzine en 56 PK ( dit ter info )

**ik ben bij meerdere verzekerings agenten geweest en er was geen één die me dus de verzekering polis kon aanbieden van 200€
 
Volgens mij hanteren verzekeringsmaatschappijen in Nederland zo ongeveer dezelfde regelgeving.
 
schandalig is het ...indien ik dit geweten had dan had ik nooit de wagen ingeruild voor de moto ( scooter ).
 
Dat is me wel een serieus verschil. Ik kan nu nog aannemen dat ze rekening moeten houden met die 6 jaar. Maar om terug te vallen op de max bonusmalus... idd zeer triest. Ze nemen je letterlijk de mogelijkheid af om terug een auto te kunnen besturen.
 
Had jij 5 jaar geleden bonus malus 15 toen je stopte met de auto te rijden?
Indien zo, is het normaal dat je nu verder gaat aan die bonus malus.
Indien dit niet zo is, dan lijkt dit mij pure oplichting/machtsmisbruik van de verzekeringsmaatschappijen! (jaja, die durven dat wel al eens doen)
Ik raad je aan om eens bij een makelaar langs te gaan die met verschillende maatschappijen samenwerkt. Die mannen kunnen vaak wat meer regelen via hun connecties.
 
@ Zer0Day
toen ik stopte met de auto te rijden had ik bonus malus 01
ik heb nu al 6jaar een moto (scooter) ook hier ben ik nog steeds ongeval vrij ..
ik ben met verschillende makelaars geweest en ook dit heeft niets opgebracht ..
dit werd tevens al aangehaald in mijn openings bericht .
 
ik ben met verschillende makelaars geweest en ook dit heeft niets opgebracht ..
dit werd tevens al aangehaald in mijn openings bericht .
Je sprak van verzekeringsagenten, niet van makelaars (is een verschil). Daarmee dat ik het toch even wou aanhalen. ;)

In ieder geval is dit een rotstreek van die maatschappijen om je het geld uit je zakken te kloppen. Alsof je na 6 jaar plots niet meer met de wagen zou kunnen rijden... belachelijk...
 
ja het is zeker een rot streek ...daarom ben ik nu genoodzaakt om met de moto (scooter) te blijven rijden...zolang dit nog doenbaar is wegens gezondheids probleempjes !
 
Waren jouw (vorige) auto, dus die waarvan je het verzekeringscontract 6 jaar geleden hebt laten schrappen, en jouw moto bij dezelfde maatschappij of contactpersoon verzekerd ?
 
ja die waren bij dezelfde verzekeringsmakelaar aangegaan en daar boven op nog bij dezelfde verzekering ook nog .
das dan ook de reden dat ik het niet snap ...omdat ik er sinds mijn 19 verzekerdt ben ..maar zoals ik het al zei ben bij verschillende geweest en het mocht dus niet baten ...
 
Dat maakt het ganse verhaal nog markanter: hij (of zij) kent jou en jouw ganse historiek / problematiek, hou echter rekening met het feit dat een motoverzekering niet gekoppeld is aan het bonus-malus stelsel.

Het gaat hier dus puur om een kwestie van goodwill van je agent / makelaar: mits enige "moeite" kan dan ook perfect je oude BM worden gehanteerd.

Mocht je nog een oud vervaldagbericht van je autoverzekering "van toen" kunnen terugvinden, dan kan je dit als bewijsstuk gebruiken wanneer je gaat "shoppen" bij anderen, maar ... ook hier ben je weer afhankelijk van de goodwill.

Er is nog een achterpoortje ... de titularis van het voertuig hoeft niet dezelfde persoon te zijn als diegene die het voertuig verzekert: m.a.w. je kan perfect een auto inschrijven op jouw naam en hem laten verzekeren door iemand (zelfde domicilie) anders (aan zijn BM) waarbij jij dan als courante bestuurder in het contract wordt vermeld ... ook hier gaat het weer om goodwill.
 
Die grote dure kantoorgebouwen moeten toch ergens van gefinancieerd worden.
 
Mocht je nog een oud vervaldagbericht van je autoverzekering "van toen" kunnen terugvinden, dan kan je dit als bewijsstuk gebruiken wanneer je gaat "shoppen" bij anderen, maar ... ook hier ben je weer afhankelijk van de goodwill.

Er is nog een achterpoortje ... de titularis van het voertuig hoeft niet dezelfde persoon te zijn als diegene die het voertuig verzekert: m.a.w. je kan perfect een auto inschrijven op jouw naam en hem laten verzekeren door iemand (zelfde domicilie) anders (aan zijn BM) waarbij jij dan als courante bestuurder in het contract wordt vermeld ... ook hier gaat het weer om goodwill.

ik kon hem en al de anderen makelaars een papier voorleggen dat ik wel degelijk over de bonus malus 01 bezat toen ik mijn verzekering opzegde en ook dit gaf hij dusdannig ook toe ...
het ging hem er m dat ik geen formulier kon voorleggen dat ik gedurende de 6 laatste jaren ongeval vrij ben gebleven ...ik zei hem daarop je zie toch mijn verleden ,ik ken je al sinds mijn 19 ...daarop zei hij " ik kan er niets aan doen " dit komt van hoger hand , sinds de wet aanpassing voor oudere bestuurders die na jaren terug willen gaan rijden !!!
ik weet dus niet over welke wet aanpassing hij het heeft !!

het achterpoortje kan niet toegepast worden ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan