Alle USB sticks gebruiken voor ReadyBoost

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Alle USB sticks gebruiken voor ReadyBoost

ReadyBoost zorgt ervoor dat je USB-stick gebruikt kan worden als intern geheugen. Dit is handig wanneer je een USB-stick over hebt, en geen geld wilt uitgeven aan extra geheugen. Helaas wil Vista niet alle USB-sticks gebruiken, omdat hij ze te langzaam vind.

Met deze tweak laat ik zien hoe je dat kan omzeilen.

Stop de USB stick in je Pc.
Ga naar Start en typ in Regedit. Ga naar HKEY_Local_Machine -> SOFTWARE -> Microsoft -> Windows NT -> CurrentVersion -> EMDgmt. Klik op het pijltje en je ziet een lijst met USB sticks die je in je pc hebt.

picture.php


Pas het volgende aan:

Device Status 2
ReadSpeedKBs 1000
WriteSpeedKBs 1000


Herstart Windows.

Ga naar Deze computer en klik op eigenschappen van je USB stick. Als het goed is kun je er nu voor kiezen om je USB stick als ReadyBoost stick te gebruiken.
 
de read-en write-speed, is de waarde die je opgeeft een decimale of hexa? maw is 1000 de dword-waarde?

Neen, de hexa is 3d8 zie ik net hieronder. Maar mijn freecom databar is zonder dat ook snel genoeg blijkbaar ;) heeft wel interne compressie
 
Laatst bewerkt:
Ik vrees dat je met deze truuk om trage usb stick te gebruiken niet gebaat zal zijn.


Ter aanvulling heb ik hier enkele testresultaten gevonden.
Zeg maar benchmarks over de snelheid met, en zonder ready boost.

Met speciaal aandacht voor deze opmerking bij het artikel.
if you want to use Readyboost, you HAVE to make sure you use at least double your RAM amount for RB.
ivm de povere resultaten.
Dus heb je 2 gig ram, moet je usb minstens 2 gig zijn.


En fotoshop is een pak trager met ready boost vanwege de zeer grote bestanden die bewerkt worden.
Bekijk deze testresultaten maar eens.
De reden hiervoor stat te lezen op wikipedia.

Flash devices are typically slower than the hard drive for sequential I/O, so to maximize performance, ReadyBoost includes logic to recognize large, sequential read requests and then allows these requests to be serviced by the hard drive


Dus idd, als je toch een usb stick liggen hebt die je niet gebruikt kan je eens kijken of het voor jou nuttig kan zijn.
En het ramgeheugen is niet meer zo duur.
En als je 1 gig of meer ram hebt ben je beter af zonder ready boost, je ram is toch sneller.
Het nut van dit zie ik niet in, een trage stick zal meer kwaad doen dan goed.
Misschien zijn er recent nog snellere usb stick, maar die zullen ook niet goedkoop zijn, blijf je nog het beste met een reepje ram indien nog een slotje vrij.
Google maar eens wat rond.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan