Status
Niet open voor verdere reacties.

Yeti51

Steunend lid
Vip Lid
Een goeden dag allen!

Ik ben in het bezit van een HP 2840 all in one printer die wat problemen gaf met de drum.
Deze gaf telkens swarte vege en strepen op het papier.
Na vervanging van de drum heb ik ook maar gelijk de kleur toners vervangen, want die waren bijna leeg.

Een zwart wit print en/of scan geeft nu geen probleem.
Maar bij het printen en/of scannen van iets met kleur, geeft de printer hele fijne kleur strepen van de 3 kleuren.

Waar zit dit in en hoe kan ik dit oplossen.

Op de HP site kom ik niet verder dan een manual downloaden, waar niets over dit euvel in staat.

Vriendelijk dank alvast.
 
Hoi, Lana!

Nee dat heb ik niet gedaan, omdat ik dacht dat dit niet hoefde bij toners.
Ook geeft men van HP niet aan dat dit moet gebeuren.
Trouwens van de website van HP kun je niet veel verwachtten, omdat ik dit probleem ook bij hun heb voorgelegd.
Vertel mij hoe ik dat moet doen en ik zal je eeuwig dankbaar zijn.

Vriendelijke groet
Yeti51
 
Dank je DDragon80, ik heb dit filmpje al eerder gebruikt voor mijn andere printer (HP 2600N)
Overigens zat er geen software bij de toners, vandaar dat ik dit genegeerd heb.

Vriendelijke groet
Yeti51

Ik heb trouwens alle rollen en aandrijfwieltje schoongemaakt en indien nodig vervangen.
Hardware matig gaat nog wel, maar software is voor mij nog steeds softie.

Greetz.
 
Een goede morgen allen!

Ja, Lana daar zit een verschil tussen, toners zijn die andere dingen.
Ik ga vandaag nog wel even mens ergerjenieten met die printer, het zal toch mogelijk moeten zijn om dat ding normaal te laten printen.
Men wordt op de hoogte gehouden.

Groet
Yeti51
 
Die instellingen heb ik allemaal nagelopen en staan allemaal standaard. Zo heb ik ook al die tijd met deze printer gewerkt.
Drivers opnieuw downloaden heeft niets geholpen en ook niet de firmware.
Ik denk dat ik maar een goede scherpe bijl ga opzoeken om de printer in stukjes te hakken. Om vervolgens dit af te leveren bij het hoofdkantoor van HP.
Zal ze leren!

Er is trouwens nog veel meer aan de hand, want als ik een document wil printen waar bijvoorbeeld iets van een plaatje in zit.
Dan geeft het display aan "Pagina te complex, kan niet afdrukken". Vervolgens gaat het door en krijg ik een vreemde print.

Ik ga na het weekend actie ondernemen richting HP.

Prettig weekend allen.
 
Hoi, allen!

Printer werkt nu redelijk normaal, maar geeft nog wel horizontale strepen met gelijke afstand 33.4 mm over het hele A4tje.
Firmware werkt nog steeds niet en HP geeft geen oplossingen.
Dus ik stop maar met die printer, tot ik iets dergelijks te horen kom. Dan pas ga ik weer verder met dat ding.
Voor nu allen bedankt voor de reacties, jammer dat er geen oplossing is gekomen. Dat had dan ook weer anderen in de toekomst kunnen helpen.
Mocht ik de oplossing hebben gevonden, dan komt dit uiteraard op PC tuts te staan.
Vriendelijke groet
Yeti51
 
je vermeld dus dat het rechtstreeks printen geen problemen geeft ....het probleem doet zich dus enkel voor indien jij een afbeelding scant ....ik veronderstel hier dan ook dat er geen problemen zijn indien je dus een document scant dat enkel maar uit tekst bestaat en in het zwart gedrukt is ...

hoe lang zitten deze inktpatronen er al in en hoelang ondervind jij dit probleem !
*heb je al eens de HP werkset geopent om zo de probleem oplosser te gebruiken ....als dit het probleem niet verhelpt kun je als nog deze terug zetten naar de fabrieksinstelling ....

terug te vinden in je handleiding op blz 302
Ashampoo_Snap_2016.04.21_18h14m10s_003_.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan