Alcatel 1x (aangekocht op 17/07/2018)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
ik heb besloten om deze 1 maand oude Alcatel 1x weg te doen ...nieuw zijnde kost deze 99€ ik doe hem weg voor 99€ maar je krijgt er een Samsung Evo micro sd van 64 gb erbij .
*heb je echter enkel intresse in de smartphone dan kost het je 85€
((de totaal prijs van de smartphone en de micro sd zou eerder 130€ geweest zijn ))
*** indien deze dient verzonden dient te worden gelieve me dan per pb je adres door te geven ...de betaling dient echter te gebeuren voor dat de verzending plaats vind …ook dit word per pb geregeld .
de reden dat ik deze weg doe is dat ik in feite al die app's niet nodig heb ..
...indien je de specificaties wenst te zien van dit toestel verwijs ik je naar bol.com waar ik dit toestel heb aangekocht. ( de extra sim kaart is er dus niet meer bij )…
ook hier op pctuts werd dit toestel al eens besproken door onze medewerker CVE
 
Spijtig dat je hem weg doet hoor Qtex, Vind het heel erg jammer dat hij je niet kan bekoren.
 
het is dat er constant update"s aankloppen voor apps die ik dus niet gebruikt … wil ik de betreffende app verwijderen krijg ik de melding dat dit mogelijk gevolgen kan hebben voor de werking van het toestel ...m.a.w. ik gebruik de smartphone haast enkel om te bellen en om berichtjes te versturen ...deze had ik in feite aangekocht omdat destijds mijne gsm + de mio spirit (gps) het lieten afweten … ik dacht dus ik doe er goed aan om maar 1 toestel te kopen …wist ik veel dat de gps onder garantie werd hersteld en dat ik deze 1 week na de aankoop van de smartphone al terug kreeg … het is een miskoop geweest ...het is een mooi en degelijk toestel maar niet voor mij .
 
Tja die updates komen inderdaad binnen, en dat je toestel dan niet goed meer zou werken, ik heb je dan ook gezegd dat dit niet zou kloppen behalve voor de launcher die jij ook wou verwijderen, maar dat dit wel kon als je eerst een andere launcher had gedownload en geinsalleerd en gekozen had als te gebruiken launcher. Dan kon je je standaard launcher verwijderen, maar op zich is er niets mis met apps die zich updaten, dat wil zeggen dat de appmaker zich bezig houdt met bugs eruit te halen en beveiligings toestanden mee aanpast. Eigenlijk is dit een goede zaak, maar kan inderdaad vervelend overkomen. Je kan dit ook zo aangeven dat hij dit automatisch doet als er wifi is bv. Dan doet hij dit zonder dat jij er erg in hebt. Ik doe dit bv niet, omdat ik zoveel mogelijk de touwtjes in handen wil hebben. Ik gebruik ook sommige beta apps en die vergen toch een beetje meer aandacht als een alpha app. Daar is normaal gezien nooit een probleem mee, maar een beta app kan na een update plots heel slecht gaan lopen bv. Dan doe ik die update bv niet en wacht ik tot er een volgende update is. Nu ja, het is mijn ding. Ik hou van alles in de gaten wat met Android te maken heeft en weet meer dan wat de modale burger weet. Ben zeker geen allesweter, want op veel vlakken ben ik dan ook weer niet geintereseerd.
 
een ander reden is dat deze wat te groot is om in de voorste broeks zak te steken ...gebruik ik de achter zak dan is de kans groot dat ik deze vergeet bij het neerzitten met gevolg dat er stukken aan komen ...geef mij maar een gsm die ik zonder meer in mijn broeks zak kan steken ...zoals ik al eerder vermelde bellen en berichjes sturen meer doe ik er toch niet mee .
 
Prima, is u keuze. Je hebt nu van het Smartphone gebeuren geproefd en het is u ding niet. Jij bent een PC man, ik heb het eerder voor een Android toestel. We verschillen daar heel erg in en maar goed ook dat er zulke verschillen zijn. Je zult perfect gelukkig zijn met je nieuwe of oude gewone GSM zoals iedereen tot over enkele jaren ook in hun zakken zitten had. Ik hoop voor u dat je snel een koper vind voor dit mooie toestel.
Het betreft dus een Alcatel X1 met 2 GB RAM en de volledige Android 8 oreo erop. Niet de versie zoals in Nederland met 1 GB RAM en Android One erop die speciaal ontwikkeld is geweest voor minder krachtige toestellen. Ook heeft het toestel van Qtex een 13 MP camera in plaats van een 8 MP camera wat in zo een toestel met Android One steekt. Het is dus de betere versie van dit toestel. Het toestel heeft in beide gevallen wel 16 GB intern geheugen, waar volgens mij zo een 12 GB voor de gebruiker over blijft, wat netjes is voor een budget toestel. Ook heeft dit toestel een 18/9 ratio scherm, wat dus wil zeggen dat het een smaller en langer scherm heeft als een standaard Smartphone, wat je eigenlijk ook maar ziet bij de duurdere toestellen. Dus Qtex, dit zijn mooie verkoopsargumenten he makker.
 
bij deze laat ik weten dat ik terug de alcatel x1 in gebruik genomen heb ...er waren geen afkopers ..en die ene die me via 2de hands contacteerde wilde er maar 35€ voor geven .
*dit topic zet ik hier bij op slot ..
 
Aan de ene kant jammer dat je geen koper gevonden hebt, Aan de andere kant, leuk dat ik je terug bij de Smartphone gebruikers terug kan vinden. Die ene die er maar 35 voor wou geven dacht zeker dat je van een andere planeet komt? Ze verkopen rommel met gebroken schermen voor duurder dan dat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan