Windows 10 activatie windows 10 pro

hallo

ik moet een windows 10 pro installeren met geldige key op een laptop
op de laptop stond vroeger een windows maar ik weet niet dewelke
bij activeren werkt dit niet, krijg melding key niet geldig in item activering in configmenu

als ik kijk met PID (om keys te checken ) zie ik dat de key geldig zou zijn, .. is dit een garantie?

als ik kijk met cmd commandos zie ik een andere key , die zal in de bios gebakken zijn
nu , kan men die key verwijderen, want daar zal wel de oorzaak liggen.

heb zelf al geprobeerd met cmd comando s om te activeren, dan krijg ik melding ok
maar bij activering in config blijft key niet geldig

ik heb ook al de key veranderd in register , maar ook zonder resultaat

is daar een oplossing voor, of moet ik opzoek naar welke windows vooraf opstond en die installeren ?

mvg

best een extra key kopen er zijn aanbieders genoeg dir-e er een kunnen leveren meestal onder 5€ met deze key kan u uw windows 10 dan wel registreren. de ingebakken key is een OEM licentie van de originele windows, dit is niet zeker dat dit van windows 10 is.

Indien er W10 opstond dan was die al digitaal geactiveerd en dan wordt die automatisch geactiveerd na opnieuw te zijn geïnstalleerd, er stond dus W7 of W8 op en indien daar een geldige key voor was gebruikt kon je die upgraden naar W10.

Vermoedelijk was er geen geldige key voor gebruikt, lees m'n bovenbuurman, W10 key's hoeven niet veel te kosten.

Er zit niets vast in de BIOS. Er kan enkel informatie worden opgeslagen in de TPM.
En deze is dan nog gelinked aan het betreffende account waarmee dit opgeslagen is. Dus als het om een nieuwe installatie gaat, met een andere/nieuwe account, ga je die informatie niet kunnen "raadplegen".

als windows home in de bios is gebakken kan je dan nog een windows pro opzetten
Op die vraag geeft dat alleszins géén antwoord : met een correcte, werkende key voor een PRO versie zou het volgens mij wél gaan.
Maar ik begrijp eruit dat je die niet hebt en gewoon de upgrade probeert met de key die in de TPM zit ... en ja, logisch dat het dan niet lukt.

@DDragon80 Zie ik het juist ?

Er zit niets vast in de BIOS. Er kan enkel informatie worden opgeslagen in de TPM.
En deze is dan nog gelinked aan het betreffende account waarmee dit opgeslagen is. Dus als het om een nieuwe installatie gaat, met een andere/nieuwe account, ga je die informatie niet kunnen "raadplegen".
Jawel.t

Bedrijven zoals Dell, HP, Lenovo en andere die laptops en computers met licenties verkopen zit die meestal in het Bios geïntegreerd.
Techniek die vroeger om bv win7 te "activeren" was dan een licentiecode van een fabrikant in het bios te integreren.

Een latere, makkelijkere truuk, mogelijk ook nu nog, deed dat op een iets andere manier.
Bij opstarten wordt het bios vanuit de bios rom in een stukje geheugen (shadow) geladen.
Gezien het dan ram is kan het ook gewijzigd worden.
De truuk was dan om dat licentiestukje, of aangepast bios, ergens in een bootsector te zetten en dat in bios ram laden.

Bij beide opties werd windows automatisch geactiveerd, net zoals met een nieuwe laptop.

@King Ston (@PhilipV was me net voor met zijn vraag) Geef je die key in tijdens installeren of werk je die installatie gewoon af zonder ingave?
Want dat is dan wrs, zoals @PhilipV net opmerkt, het probleem.
Je kan trouwens ook vanuit een werkende bv home naar pro upgraden.

Windows Home upgraden naar Pro

Laatst bewerkt:
in de TPM zit er waarschijnlijk een OEM key voor windows HOME
dit moet u installeren
daarna kan u een pro key kopen. bij de veld registratie kan u dan de nieuwe key ingeven.
na registratie via internet of telefonisch hebt u een pro versie die geregistreerd is.

Bijlagen

• 2025-02-13 14_22_20-Systeem.jpg
    2025-02-13 14_22_20-Systeem.jpg
    8.5 KB · Weergaven: 23
  • 2025-02-13 14_22_57-Instellingen.jpg
    2025-02-13 14_22_57-Instellingen.jpg
    11.7 KB · Weergaven: 24
  • 2025-02-13 14_23_18-Instellingen.jpg
    2025-02-13 14_23_18-Instellingen.jpg
    35.4 KB · Weergaven: 21
Als het een "goedkope" key is, geen garantie het werkt.
Wrs meestal wel maar is een grijze zone.
Ik wordt daar zo moe van, ik heb de link in postje # 4 ooit eens aangeschreven, ik ben de mails helaas kwijt maar schrijf gerust een vraag naar hun als het legaal of illegaal is. (prima klantenservice)
Ik weet zeker dat de key gaat werken met het bijgeleverd programma.
(dus programma installeren en daarna de key invoegen)
Ik werk al jaren met hun. (voor buren, clubjes, kleine zelfstandigen noem maar op)
En als er eentje niet meer werkt na een jaar, vernieuw het gewoon, vroeger als ik nog in de stad woonde betaalde ik meer dan een kleine 10€ alleen voor te parkeren voor 2 uren, niet voor een jaar.

@Pagadder Vraag aan een dief of hij een dief is? Welk antwoord ga je krijgen denk je?

De keys zullen zeer waarschijnlijk werken, maar garantie heb je niet.

Terug
Bovenaan