Status
Niet open voor verdere reacties.

etgohome

Banned
Over ipad vind ik geen plaats, maar dat zal ongeveer hetzelfde zijn van een iphone geloof ik.
Een vriend van mij is ca 2,5 jaar terug veranderd van provider.
Deed een 3-tal maanden terug een upgrade van zijn ipad en komt tot de ontdekking dat deze gekoppeld is aan een niet meer bestaand mailadres.
Wat nu?
Vuilbak of iets mogelijk om tot activatie over te gaan?.
In de winkel wist men hem enkel te vertellen dat hij dief is geworden van zijn eigen ipad.
Zelfs vertoon van de aankoopfactuur op zijn naam gaf geen enkel resultaat.
 
hij heeft dus nog wel de aankoop bon maar de garantie is dan weer voorbij veronderstel ik ...
kijk eens op de volgende link .... iPad reparatie | Overzicht van alle iPad reparaties bij iCulture Repair | iPhone reparatie, ook voor iPad, Mac en iPod touch staat hier het model tussen dan kan deze hersteld worden ..hier zijn ook kosten aan verbonden .

om de iPad te activeren dient deze dan aan de computer aangesloten te worden ...
jij of de vriend dient dan via iTunes deze te activeren ...
letop : een oudere versie kun je namelijk niet activeren je zal dan via iTunes moeten updaten naar een nieuwere versie ...hier zijn dan ook kosten aan verbonden ...

de kosten zijn enkel bij het updaten naar een nieuwere versie !
 
Via itunes is dit reeds geprobeerd. Hij moet dan inloggen met zijn Apple id.
De jongen weet zijn wachtwoord van toen niet meer. Enkel het mailadres. Verificatiemail is geen optie omdat het adres niet meer bestaat. Dit wegens vertrek bij de provider.
Optie nr 2, zich identificeren via de beveiligingsvragen heeft hij geprobeerd, maar ook die vragen van 2.5 jaar terug kent hij niet meer. Daardoor is de ipad al 3 maand onbruikbaar.

Hoe kan hij zich nu nog identificeren bij Apple? daar draait dit probleem nu net om.
 
vraagje stond er destijds er een beta versie op en is hij dan vergeten om deze te updaten ?

indien dit het geval is dan is er geen paardemiddel die dit kan verhelpen .!
 
een recovery is wellicht nog mogelijk las ik juist ...daardoor verkrijgt men weer de versie waarmee deze aangeleverd werd ..en men dient dan gewoon te upgraden naar de huidige versie ...

**ik citeer "

In DFU mode restoren lukt altijd (je moet natuurlijk wel niet proberen te restoren naar iOS7 maar de 6.1.3 versie). .Je doet mss iets verkeerd? .
In DFU MOET je scherm zwart zijn vooralleer je probeert te restoren =ipad op PC aansluiten,10 seconden de power en homeknop ingedrukt houden, daarna alleen de powerknop loslaten en de homeknop ingedrukt houden totdat itunes een melding geeft dat hij een ipad heeft ontdekt die hersteld moet worden. "
bron
 
Laatst bewerkt:
We hebben gebeld naar de winkel waar de ipad vandaan komt. Daar kregen we het volgende telefoonnummer
0800 80407
Dit is de support van Apple. Zij keken even het serienummer na, zagen dat er getracht werd te connecteren. We kregen een mail met een incidentnummer. Nu moet die jongen nog dit 0800 nummer zelf terugbellen, met dit incidentnummer. Dan gaan zij hem nog enkele vragen stellen die hij alleen kan beantwoorden (hopelijk. Dan doen zij het nodige.

Die ipad is 2.5 jaar gebruikt. Een vriend van die jongen (iemand met een snelle pc die niet ik is) heeft een software upgrade gedaan naar de nieuwste versie. daardoor werd de schijf overschreven en zijn alle gegevens weg. Die persoon heeft wel gezorgd dat de ipad kan geactiveerd worden door een ander persoon. Maar de applicatie "find my phone" of "zoek mijn telefoon" hadden ze vergeten. Daardoor bleef deze ipad gekoppeld aan dat niet meer bestaande mailadres. Een domme fout. Hiertoe moet ingelogd worden op de Appleid om zodoende het apparaat uit een lijst te verwijderen. deze inloggegegevs kent hij dus niet meer.

veel weet ik er niet over. ik ben geen Applegebruiker en het interesseerd mij niet veel. Maar om een vriend te helpen ......

maar wat de verkoper in die Apple winkel in Geraardsbergen zei
Je bent dus de dief geworden van je eigen ipad
klopt wel, maar wat doe je met het feit dat hulp aanbieden uit blijft. Voor mij persoonlijk voelt die als poging tot oplichting. Een nieuwe ipad verkopen (terug 399 euro?) waarop 30% voor de verkoper (+ 100 euro) makkelijk verdiende centen. Wat doe je tegen zo iemand.
ik denk aan een ombudsman, of consumentendinges.
enig idee hier over?
 
denk niet dat je tegen zo iemand iets kunt doen ....
immers is de vriend in de fout gegaan om zijn iPad te laten upgraden door een andere persoon en daarbij werd de nieuwere versie ook nog eens geactiveerd met de andere zijn gegevens " dit omdat je dus vermeld ""Die persoon heeft wel gezorgd dat de ipad kan geactiveerd worden door een ander persoon."" dus de reactie van de verkoper is volkomen normaal ook al kon er een aankoopbon voor gelegd worden er stond immers een niet legaal verkregen versie op deze android !
 
maar allezins fijn dat er dan toch nieuws is betreffende de support van Apple.
 
In de winkel hier in de stad geven ze een gratis 0800 nummer, maar de reactie van die andere verkoper is normaal???
Begrijp ik geen moer van. trouwens, ik wist niet dat een ipad op andriod draaide.
Voor mij is het simpel. de ene winkelier wil helpen, de andere wil enkel omzet maken. dat is de bottomline. Of dat antwoord (legaal os of niet maakt mij geen moer uit) een normaal antwoord is, natuurlijk. de meeste mensen willen zo snel mogelijk rijk worden. dat is de bottomline.
Als die support bij Apple bestaat en je bent een eerlijke winkelier, dan geef je die support.
Point final.

Ik begrijp niet wat er illegaal gedaan is aan die ipad. ik heb dat niet, en wil het niet. Maar kan je dat eens toelichten?
 
Kijk, ik heb die ipad even op de pc aangesloten met itunes open. Via activeringshulp kom ik op deze pagina
https://support.apple.com/nl-nl/HT201441
Het apparaat is gewist (ik weet niet precies hoe dat is gedaan). Maar is gekoppeld aan de account van de vorige eigenaar
Dat staat er te lezen. En daar zit het vast.
Is het leegmaken van een ipad dan illegaal indien dat gebeurt op een computer van een vriend? Want daar komt het dus op neer begrijp ik.
 
de iPad is normaal voorzien van ios 8 om zomaar iets te zeggen en via een jailbreak kun je deze naar een android omzetten ..
dacht dus dat dit hier gebeurd was ....
het betreft hier om een misverstand te gaan ...ik zit namelijk ook op een andere forum en haalde het een en ander door elkaar ...
 
Is het leegmaken van een ipad dan illegaal indien dat gebeurt op een computer van een vriend? Want daar komt het dus op neer begrijp ik.
het is zo dat als je de iPad leeg maakt op een ander zijne pc dat je dan wellicht gekoppeld word aan de andere zijne iTunes dacht ik .
* nu heb ik zelf gene iPad of een android maar dacht dat dit automatisch connectie maakte met iTunes van het moment je deze dus aansloot aan de pc ...vergis ik me hier in dan verbeter je me maar !
 
Geen idee, maar je kan best 2 computers hebben. En als die zelfs Windows 8 hebben hoef je niet je mailadres op te geven. Je kan ook een normale account maken. Of ze zouden moeten kijken naar het IP die je krijgt van je provider. Maar die dame van Apple support heeft het daar niet over gehad. Enkel de serial van het apparaat en de account die dus wel een mailadres vereist. Zo een apple id maken doe je via deze plek
https://appleid.apple.com/account
Dat is wat gebruikt word. Ik denk wel dat het zich beperkt tot die id en het apparaat zelf.
Het is nu wachten tot we de persoon nog eens zien voor het verder afhandelen van de activering.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan