Status
Niet open voor verdere reacties.
ww of gn zit niet op de pc.Hij draaide Belgacom en heeft een skynet-account.ww kan ik niet vragen (rip).
Ik heb hier Telenet en wou mijn emailadres invoegen,SMTP blijft blanco.
Ik durf niet doorbijten en er Thunderbird op installeren.
Als puntje bij paaltje komt zou mss het ww kunnen gevraagd worden van dat Skynet-account.
't Is dringend,morgen moet ik boardingpassen aanvragen en printen(printer is aangevinkt)
 
ik veronderstel dat er ook outlook aanwezig is op deze xp ..
via start ...programma's bereikbaar..
maak je een email adres aan, en configureer deze outlook (expres )
gebruik je eigen login gegevens van telenet...denk wel dat dit de oplossing kan zijn ..
nadien verwijder je je email account ..
 
De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Account: 'Hotmail', Server: 'pop3.live.com', Protocol: POP3, Poort: 995, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10053, Foutnummer: 0x800CCC0F
Mss moet ik eerst die Outlook eens configureren zoals je voorstel.Telenet maakt het ook niet gemakkelijker.
 
je start outlook op ...wellicht krijg je hier een foutmelding , negeer deze dan en klik die weg ..
maak je nu een email account aan ..
gebruik je email adres van telenet zelf ..
vul bij inkomende mail " in.telenet.be " in
en bij de uitgaande mail " uit.telenet.be "
geef dan je telenet login naam in bijv : t545471 (dit is een fictief gegeven !)
en daarna je telenet login w8woord bijv: z5317 ( ook deze is een fictief gegeven )
bevestig dit en sluit de outlook af ...heropendeze daarna weer , hij zouw het nu moeten doen
 
Thanks,ik had dat toegepast.Dus al wat in de configuratie stond.Blijkbaar heb ik geen registratie bij imap.telenet.be.Het zoveelste account zint me niet.
Mozilla Thunderbird ken ik van Ubuntu.Na installatie vult hij de inkomende e-mails & uitgaande e-mails +poorten zelf in(gmail;hotmail).
 
de ts gebruikt volgens mijns inzien een pc van een ander...deze andere heeft dan via belgacom een skynet email account (beveiligt)
nu wil de ts een mail account aanmaken om zijn boardings kaarten aan te vragen ....maar omdat hij de inlog gegevens van skynet niet heeft is hij genoodzaakt om een ander mailings dienst te gebruiken ....maar weer loopt hij hier tegen de lamp omdat hij vreest dat bij gebruik van thunderbird de inlog gegevens van skynet dienen gebruikt te worden ....(vind het in zijn geheel ook merkwaardig )
 
Thanks,ik had dat toegepast.Dus al wat in de configuratie stond.Blijkbaar heb ik geen registratie bij imap.telenet.be.Het zoveelste account zint me niet.
Mozilla Thunderbird ken ik van Ubuntu.Na installatie vult hij de inkomende e-mails & uitgaande e-mails +poorten zelf in(gmail;hotmail).

Telenet gebruikt bij mijn weten geen IMAP protocol, enkel POP3.
 
Skynet heb ik kunnen verwijderen,leeg is Outlook Express nu?Mozilla Thunderbird vult alle poorten en servers correct in?
Merci Thunderbird!
Je googled je anders gek om het correct in te vullen.

Thunderbird is een email client zoals een andere. Deze is betreffende instellingen niet anders dan bijvoorbeeld Outlook! Dat is dus pure onzin. Instellingen van email accounts zoals Telenet en Belgacom dienen manueel ingevuld te worden. Poorten worden standaard ingevuld daar deze een vaste waarde hebben, tenzij anders verkregen (= uitzonderlijk).
Telenet instellingen heeft qtex reeds vermeld/verduidelijkt, poorten laten staan op default (standaard).
 
Ik had Thunderbird bij Xubuntu,Thunderbird vult de poorten zelf in.Evolution deed ook niets automatisch,je bent dan even bezig tot het oneindige.
Inkomende en uitgaande e-mails die ingevuld zijn door Thunderbird ga ik eens proberen te kopiëren naar Outlook zijn invulblad v/h account.
Of er is mss een add-on of extensie van Mozilla Thunderbird .
 
controleer je pop3 instellingen ..
pop3 instellingen Telenet

je kunt ook de outlook instellingen automatisch laten configureren door telenet zelf ...
lees hier meer erover

Heb net eens geprobeerd om die app te downloaden maar blijkbaar is de link nietmeer actief...
Maar dan nog moet je zelf je username en password invullen...

En zoals hobbyman vermeld dat thunderbird automatisch alles invult, onmogelijk. Hoe weet een applicatie nu wat jou persoonlijke username en password is? Ik kan nu misschien nog aannemen dat ze wereldwijd alle providers hun instellingen nagaan (POP3/IMAP) en proberen dit te vereenvoudigen. Maar zelfs dat geloof ik niet dat een gratis applicatie zoals thunderbird zou doen, ik ken trouwens geen enkele email client die dit doet (en ik praat niet over hotmail of gmail). En de poorten worden wel zelf ingevuld in Outlook. Maar zoals eerder vermeld zijn dit standaard zaken die ELKE email client standaard invult. SMTP poort 25, POP3 poort 110,...
 
ja sorry ik had de link moeten testen ...
ik snap het tevens ook niet dat de ts er zulke problemen mee kan hebben ...denkelijk vermoed ik dat er meer gaande is ..!
 
Mozilla Thunderbird vult alles zelf aan nadat je je gn en ww ingevuld hebt.Maar ik denk dat deze XP een upgrade is.Dot was dan de juiste printerpoort.Doch van een website kon ik niet printen.
HP.com heeft een driver voor de printer gegeven.Eerste maal een afdrukvoorbeeld,2° maal niks.Hp sprak dan over kwaadaardige software verwijderen.Bon ik laat het 14 dagen rusten.
De boardingpassen ben ik in de bib gaan printen.Ook een klucht daar met het netwerk,30 taken stonden in de wachtrij(mijn pc aldaar) voor de printer.1 taak was correct ,6 boardingspassen.Een jobstudente heeft me geholpen,Thnx.
Ik zal maar zeggen dat in septemtember mijn 2° jaar informatica start.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan