Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een MS Access database staan op C:\ maar als ik die open om aan te passen is die readonly. Hoe kan ik die openen zo dat ik volledig beheer heb?

De database heb ik zelf op mijn vorige pc (Windows XP) gemaakt en daar had ik geen enkel probleem maar nu moet ik die op mijn nieuwe pc (Windows 8.1) gaan gebruiken.
Ik heb gekeken via Eigenschappen - Veiligheid en heb volledig beheer.
 
De database staat rechtstreeks in de root, niet in een map. Ik heb gekeken naar het bestand.
 

Bijlagen

  • Beveiliging_01.jpg
    Beveiliging_01.jpg
    64.3 KB · Weergaven: 137
  • Beveiliging_00.jpg
    Beveiliging_00.jpg
    61.1 KB · Weergaven: 130
ik ben niet op de hoogte van een access database daarom dat ik dus dacht met een map te doen te hebben ..
er staan 4 gebruikers ? hebbe deze alle het volledige beheer...!
 
Jawel, die hebben allemaal volledig beheer. Het bestand is ook niet readonly zoals je kan zien in mijn vorige bericht dat ik aangepast heb. Ik werk met Access 2007 en zal daar nog eens in zoeken. Toch bedankt voor de hulp.

EDIT:
Ik heb ondertussen iets gevonden, Access opstarten en daar bij het bladeren rechts klikken op de database rechts klikken op de toets Openen en dan kan je kiezen voor exclusief openen. Ik kan nu verder maar het is wel een omslachtige manier van werken.
 

Bijlagen

  • Beveiliging_02.jpg
    Beveiliging_02.jpg
    48.7 KB · Weergaven: 123
Ik vraag me af of dit door de nieuwere besturing komt. Zoiets lijkt mij wel mogelijk als een database bestand met een eerdere versie dan Access 2007 is gemaakt. Bijvoorbeeld Access 2000 of 2003
 
Mijn vorige pc was niet XP maar wel Vista. De versie van Access weet ik niet meer. Ik weet wel dat ik geen problemen had met het aanpassen van de database. Het is alleen sinds ik Windows 8.1 heb dat ik regelmatig op onverwachte momenten last krijg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan