Status
Niet open voor verdere reacties.
Op Windows 8.1 werkt het login screen in AZERTY (correct) en onder de eerst aangemaakte gebruiker loopt alles correct in AZERTY.

Een andere gebruiker meldt zich aan op dezelfde pc, het loginscherm werkt in AZERTY (correct), maar wanneer die gebruiker ingelogd is, staat het systeem in QWERTY.

Alles staat correct ingesteld bij Land en Taal: Nederlands (Belgisch).
Locatie: België.
En toch heeft die gebruiker enkel QWERTY.

Welke instelling kan ik nog wijzigen?
Is dit een bug in Win 8.1? Ben ik de enige met dit probleem?
Ik word er gek van!
Mijn eeuwige dankbaarheid voor wie mij hiermee kan helpen.
 
Meld u af als hoofdgebruiker en meld u aan als tweede gebruiker.>configuratiescherm >taal>voer daar Belgisch Punt en verwijder daarna Verenigde Staten.
Succes....zelf heb ik maar één account.
mvg
 
De taal staat ingesteld op Nederlands (Belgisch) en de locatie op België.

De andere talen heb ik al verwijderd, maar ze komen elke keer terug!
Nederlands (Belgisch) staat dan wel bovenaan in de lijst en zou dus de default moeten zijn, maar toch heb ik enkel QWERTY.

Iemand nog een andere suggestie?
 
Klik eens op geavenceerde instellingen (bij taal)dan krijg je dit.... qwerty.JPG
mvg
 
Kan je iets meer details daarover geven, Lautus?
Ik ben geen computer-analfabeet, maar zeker ook geen expert.

De instellingen kopiëren: doe ik dat bij de eerste gebruiker? Of bij de nieuwe gebruiker met het qwerty-probleem?
Hoe verloopt die actie dan verder? Of wijst dat zichzelf?
 
@ DigiCat

indien jij effectief een 2de account wilt toevoegen dan dien deze 2de persoon een eigen Microsoft account te gebruiken ...
en dien je desnoods dus ook deze nog aan te maken via de pc-instellingen ..

Ashampoo_Snap_2015.01.14_22h30m20s_003_.jpg

indien je hier dan vergeten bent om de landinstelling aan te passen dient deze persoon op zijn Microsoft account in te loggen en dit te wijzigen ..
**indien deze persoon al over een Microsoft account bezit en hij of zij is van Nederland dan zal bij gebruik van dit account ook de landinstelling behouden blijven op Nederland ..
dit kan enkel ongedaan gemaakt worden als hij of zij op uwe pc dan een nieuw Microsoft account aanmaakt met de landinstelling op België.

**dus voor alle duidelijkheid deze 2de account is NIET het gast account maar effectief een 2de gebruiker
 
Alles staat correct ingesteld bij Land en Taal: Nederlands (Belgisch).
Locatie: België.
En toch heeft die gebruiker enkel QWERTY.

Dat heeft niets met land of taal instellingen te maken, maar met toetsenbord indeling.
En toetsenbord indeling moet zijn, Belgisch : punt.

Iedere gebruiker zonder beperkte rechten kan zijn thema , land en toetsenbordinstellingen aanpassen naar zijn keuze.

[video]http://www.computeridee.nl/workshop/how-windows-81-toetsenbord-instellingen-video/[/video]
 
Nog eens alles op een rijtje:
- de 2de gebruiker heeft een eigen Microsoft account, met eigen wachtwoord, met instellingen: Nederlands, België
- de 2de gebruiker heeft ook administrator rechten
- de Land en Taal instellingen staan op:
Weergavetaal: Nederlands
Invoertaal: Nederlands (België) - Belgisch - punt
Notatie: Nederlands (België)
Locatie: België
Deze instellingen staan zowel bij huidige gebruiker als bij Aanmeldingsscherm en Nieuwe gebruiker
- Bij Taal staat een tweede taal in de lijst: Engels - Groot-Brittannië
Als ik die verwijder, komt die onmiddellijk terug in de lijst.
- Via Land en taal - Locatie wijzigen - Beheer - Instellingen kopiëren
heb ik aangevinkt: Nieuwe gebruikers account

En toch heb ik nog altijd QWERTY van zodra ik ingelogd ben met die gebruiker!

Ik snap gewoon niet welke instelling er nu nog verkeerd staat.
Toetsenbordindeling zie ik nergens staan!
 
Toetsenbord indeling is dit : Invoertaal: Nederlands (België) - Belgisch - punt

Via Land en taal - Locatie wijzigen - Beheer - Instellingen kopiëren
heb ik aangevinkt: Nieuwe gebruikers account

Zelf gebruik ik windows8 niet , maar misschien weet iemand anders hierop het antwoord.
Na de instellingen aangepast te hebben moeten die normaal bewaard blijven . Worden die automatisch bewaard of moet je ergens klikkken op instellingen bewaren voor deze gebruiker ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan