Hardware 2 frontpanelen, is dat mogelijk?

Hallo,

Ik sta op het punt een nieuwe pc in elkaar te zetten. De huidige is al een jaar of 10 oud en begint na te laten.
Ik wil deze 2 frontpanelen aansluiten:
aansluitingen.JPG

De onderste heb ik net aangeschaft en is nog niet aangesloten.
Ze zijn beiden voorzien van deze usb stekker:
usb moederbord.JPG

Op het moederbord is maar een van deze aansluitingen.
Hoe kan ik een tweede aansluiten? Zijn er verloopstukjes?
Ik weet niet hoe dat zou moeten.
Heeft iemand een idee?

Mvg
Rob

Oplossing
Ik ben er uit. De post #16 van aardbei (wij noemen dat elbere) heeft me op een goede weg gezet.
Ik heb wat gevonden wat de oplossing kan zijn:
Screen Shot 12-30-24 at 01.54 PM 17.JPG

Het is een 19 pins aansluiting. Alleen, principieel als ik ben, ga ik niet naar Aliexpres of Amazon.
Waarschijnlijk zoiets ( KLIK HIER ) of ( KLIK HIER )= een interne adapter. Op de meeste moederborden staat inderdaad maar 1 usb 3.2 Gen 1 header en 1 usb 3.2 Gen 2 type c (iets kleinere stekker). Op die interne kaart heb je beide mogelijkheden extra. Splitters bestaan ook maar ik lees her en der dat je dan maar 1 van de front panels kan gebruiken, je kan ze dus niet allebei tegelijk gebruiken. Maar die splitters heb ik zelf geen ervaring mee dus weet niet echt of dat wel klopt.

Met mijn nieuwe pc inmiddels alweer 2.5 jaar oud was een card reader niet meer intern mogelijk.
Ik heb er nu 1 die via usb aangesloten wordt aan de voorkant een Icy BOX IB-869a-B Multikartenleser

Deze is volgens mij niet meer leverbaar.
Wel zie ik zoiets met usb-c aansluiting staan.

Of deze

Geen idee of dit voor jou zou voldoen, ik gebruik hem af en toe, dan ligt hij die binnen handbereik.

Het onderste deel van de foto kan je kopen bij ali express voor weinig geld.
Had ik ook gedaan om het te proberen op mijn knutsel pc
Hij werkt wel , je moet wel de juiste driver vinden om het aan de praat te krijgen.

1735549152043.png

Man, man .... in #1 zegt de TS al dat hij dit panel heeft aangeschaft. Wat wil je dan bijbrengen met die post van zonet ?
lezen!

Hij werkt wel , je moet wel de juiste driver vinden om het aan de praat te krijgen.
Deze zit niet er standaard bij! Windows 11 herkend het standaard niet.

Als je de chipset van het apparaatje opzoekt op internet zal je een driver vinden

Terug
Bovenaan