Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste.
Ik heb nog een 2 de computer met Windows XP soms werk ik ermee. Nu bemerk ik dat de 2 DVD 's niet meer open gaan ,wel als ik er een fijn naaldje (van een inspuiting)in het gaatje steek; Is dat nog te verhelpen met iets ? Of kan ik nog een Externe gebruiken op een USB poort.
Dank voor uw wijze raad en hulp.
Lenka.
 
een naald zou je beter niet gebruiken neem eerder een recht gebogen paperclip..
heb je al eens nagezien of deze drivers wel nog aanwezig zijn ..dat de drive's niet meer open gaan . ( geel uitroepteken !)
een externe drive via de usb aangesloten kan altijd ...
 
Beste Qtex
Dank voor u vlug antwoordje , ik zie het morgen na of de drivers er nog opstaan (iconen ? ) indien niet kan ik nog iets doen ? Raar dat het alle twee is.
Zou de kostprijs van een externe hoog zijn en de moeite waard.Vernieuwen op mijn ouderdom 80 jaar zou ik niet meer doen.
 
Ik denk dat een intern DVD station goedkoper is dan een extern station via USB aansluiting.

Kijk wel eerst in de pc of je een sata aansluiting of een IDE aansluiting hebt op het station.

Wel toevallig dat beiden tegelijk defect zijn. De oorzaak kan een defect elektromotortje zijn die de lade bedient. Of omdat ze waarschijnlijk heel oud zijn, zou het loopwerk stroef kunnen lopen. In dit geval het station open maken en heel voorzichtig de bewegende delen , tandwieltjes ( soms worm en wormwieltje ) van een hele dunne laag kogellager vet voorzien.
Maar pas wel op dat je niet te veel gebruikt.

Hier een indicatie van zo'n sata station : Samsung SH-224DB SH-224DB/RSMS - Max ICT
 
Dit topic is meer dan 5 jaar oud :sleep:
Denk dat ik ook oud ben gekomen.
Maar wie was er hier gisteren om 11u30'?
Knipsel.JPG
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan