Zelden heeft een nieuw voedingsproduct zo snel de smaak van de Vlaming veroverd als de speculaaspasta. Het recept waarmee de Bornemse Els Scheppers de finale van VRT-programma ‘De Bedenkers’ haalde, blijkt zelfs ietsje té populair. In warenhuizen zijn de Lotus-potten met de smeerpasta steeds sneller uitverkocht.
Als frietjes met Vlaamse karbonades en chocolade tot nu toe de Vlaamse trots waren in de wereld van het Bourgondisch leven, dan is de kans niet denkbeeldig dat onze regio in een nabije toekomst vooral vereenzelvigd wordt met Vlaamse speculaaspasta. Vlaanderen zelf gaat in ieder geval al massaal aan tafel voor, volgens velen, zowat het beste boterhamsmeersel is dat in de laatste decennia in de winkelrekken is verschenen.
Schaarste
De pasta is zelfs zo populair, dat er een acute schaarste is ontstaan, Als de potten in de rekken staan, dan nemen de mensen er vaak al enkele mee, om te voorkomen dat ze zonder geraken. “Het is inderdaad een groot succes”, lacht Petra Algoet, aankoopassistente bij Delhaize. “Het product was dan ook al goed gekend voor het op de markt verscheen.”
Maar de bekendheid dankzij ‘De Bedenkers’ verklaart niet alles. “Want in Wallonië is de vraag weliswaar Fabrikant kan de vraag naar speculaaspasta bijna niet aan minder groot, maar ook daar is het van meet af aan goed ontvangen door de klanten.”
Voor Els Scheppers, bedenker van de pasta, is het succes geen verrassing.
“Ik wist dat dit ging gebeuren. Omdat de markt van de smeerproducten een groeimarkt is. Omdat iedereen al lang zat te wachten op weer eens iets nieuws, lekker en koddig voor op de boterham. En vooral, omdat iedereen er bij mij thuis ook al niet van kon afblijven.”
Bron:GVA
SIMBA
Als frietjes met Vlaamse karbonades en chocolade tot nu toe de Vlaamse trots waren in de wereld van het Bourgondisch leven, dan is de kans niet denkbeeldig dat onze regio in een nabije toekomst vooral vereenzelvigd wordt met Vlaamse speculaaspasta. Vlaanderen zelf gaat in ieder geval al massaal aan tafel voor, volgens velen, zowat het beste boterhamsmeersel is dat in de laatste decennia in de winkelrekken is verschenen.
Schaarste
De pasta is zelfs zo populair, dat er een acute schaarste is ontstaan, Als de potten in de rekken staan, dan nemen de mensen er vaak al enkele mee, om te voorkomen dat ze zonder geraken. “Het is inderdaad een groot succes”, lacht Petra Algoet, aankoopassistente bij Delhaize. “Het product was dan ook al goed gekend voor het op de markt verscheen.”
Maar de bekendheid dankzij ‘De Bedenkers’ verklaart niet alles. “Want in Wallonië is de vraag weliswaar Fabrikant kan de vraag naar speculaaspasta bijna niet aan minder groot, maar ook daar is het van meet af aan goed ontvangen door de klanten.”
Voor Els Scheppers, bedenker van de pasta, is het succes geen verrassing.
“Ik wist dat dit ging gebeuren. Omdat de markt van de smeerproducten een groeimarkt is. Omdat iedereen al lang zat te wachten op weer eens iets nieuws, lekker en koddig voor op de boterham. En vooral, omdat iedereen er bij mij thuis ook al niet van kon afblijven.”
Bron:GVA
SIMBA