De stickeractie van Rode Kruis-Vlaanderen heeft dit jaar 2,76 miljoen euro opgebracht. In totaal kochten meer dan 552.000 Vlamingen de voorbije twee weken stickers van de hulporganisatie.
De stickerverkoop is de belangrijkste bron van inkomsten voor de 257 plaatselijke Rode Kruisafdelingen. De vrijwilligers werken uiteraard gratis, maar moeten een uitgebreide opleiding krijgen en voortdurend bijgeschoold worden.
Koopkracht
De opbrengst lag wel drie procent lager dan vorig jaar. "Dat is te wijten aan de ongelooflijk goede resultaat van de afgelopen jaren", aldus Filip Rylant van het Rode Kruis. "Ook de dalende koopkracht zit er waarschijnlijk voor iets tussen."
14.000 vrijwilligers over heel Vlaanderen maken deel uit van het Rode Kruis. Vorig jaar deden die onder meer 69 interventies bij rampen. Daarnaast waren ze op meer dan achtduizend evenementen en wedstrijden preventief aanwezig.
Bron:GVA
SIMBA
De stickerverkoop is de belangrijkste bron van inkomsten voor de 257 plaatselijke Rode Kruisafdelingen. De vrijwilligers werken uiteraard gratis, maar moeten een uitgebreide opleiding krijgen en voortdurend bijgeschoold worden.
Koopkracht
De opbrengst lag wel drie procent lager dan vorig jaar. "Dat is te wijten aan de ongelooflijk goede resultaat van de afgelopen jaren", aldus Filip Rylant van het Rode Kruis. "Ook de dalende koopkracht zit er waarschijnlijk voor iets tussen."
14.000 vrijwilligers over heel Vlaanderen maken deel uit van het Rode Kruis. Vorig jaar deden die onder meer 69 interventies bij rampen. Daarnaast waren ze op meer dan achtduizend evenementen en wedstrijden preventief aanwezig.
Bron:GVA
SIMBA