Supermarktketen Colruyt lanceert op 7 mei een elektronische kortingkaart als alternatief voor de papieren kortingsbonnen. De kaart verrekent automatisch alle kortingen waar de klant recht op heeft. Volgens Colruyt gaat het om een ‘unicum’ in de sector.
Colruyt kondigde de komst van de ‘Extra-kortingkaart’ in het najaar van 2007 aan. De Vlaamse warenhuisketen met hoofdkwartier in Halle wil met name de prijzenpolitiek opnieuw bovenaan de agenda plaatsen.
“Onze klanten weten wel dat wij de goedkoopste zijn, maar de niet-klanten weten dat nog niet”, zei commercieel directeur Jean-Pierre Roelands toen.
Eén van de maatregelen die in dat verband werden aangekondigd, is de kaart met onmiddellijke korting.
Unicum
In het nieuwe systeem, dat vanaf 7 mei wordt uitgerold, hoeven klanten de bonnen niet langer uit te knippen en af te geven aan de kassa. De Colruyt-medewerkers moeten maar één kaart meer lezen en sparen op die manier tijd uit. Volgens Colruyt gaat het om een ‘unicum’ in de sector. Het verschil met andere winkelketens is dat het niet gaat om een getrouwheidskaart met uitgestelde voordelen, maar om onmiddellijke korting.
Colruytklanten die de folder thuis ontvangen, krijgen de komende dagen hun persoonlijke kaart in de bus. Wie de folder nog niet ontvangt, kan zijn kaart aanvragen in de winkel of via het internet. Klanten die dat willen, kunnen nog steeds de papieren bonnen blijven gebruiken.
Bron:GVA
SIMBA
Colruyt kondigde de komst van de ‘Extra-kortingkaart’ in het najaar van 2007 aan. De Vlaamse warenhuisketen met hoofdkwartier in Halle wil met name de prijzenpolitiek opnieuw bovenaan de agenda plaatsen.
“Onze klanten weten wel dat wij de goedkoopste zijn, maar de niet-klanten weten dat nog niet”, zei commercieel directeur Jean-Pierre Roelands toen.
Eén van de maatregelen die in dat verband werden aangekondigd, is de kaart met onmiddellijke korting.
Unicum
In het nieuwe systeem, dat vanaf 7 mei wordt uitgerold, hoeven klanten de bonnen niet langer uit te knippen en af te geven aan de kassa. De Colruyt-medewerkers moeten maar één kaart meer lezen en sparen op die manier tijd uit. Volgens Colruyt gaat het om een ‘unicum’ in de sector. Het verschil met andere winkelketens is dat het niet gaat om een getrouwheidskaart met uitgestelde voordelen, maar om onmiddellijke korting.
Colruytklanten die de folder thuis ontvangen, krijgen de komende dagen hun persoonlijke kaart in de bus. Wie de folder nog niet ontvangt, kan zijn kaart aanvragen in de winkel of via het internet. Klanten die dat willen, kunnen nog steeds de papieren bonnen blijven gebruiken.
Bron:GVA
SIMBA