Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
ndien Windows in ademnood geraakt (te weinig RAM-geheugen) zal het de harde schijf aanspreken als tijdelijke opslagplaats. Een harde schijf werkt trager als RAM-geheugen met het gevolg dat de prestaties nadelig beïnvloed worden. Het optimaliseren van het wisselbestand lost het tekort aan RAM-geheugen niet op, maar beperkt wel het prestatieverlies op zulk een momenten.

Om dit te doen klikt u op Start > Configuratiescherm. In het Configuratiescherm klikt u op Systeem en Onderhoud.

picture.php


Nu klik je op Systeem

picture.php



In het dialoogvenster dat volgt klikt u aan de linkerzijde op Geavanceerde systeeminstellingen.

picture.php


In het volgende dialoogvenster Systeemeigenschappen, onder het tabblad Geavanceerd klikt u op de knop Instellingen in het vak Prestaties.

picture.php


Bij de volgende stap klikt u op de knop Wijzigen bij het vak Virtueel geheugen.

picture.php


In het venster dat volgt haalt u het vinkje weg voor: Wisselbestandsgrootte voor alle stations automatisch beheren en plaats een bolletje voor: Aangepaste grootte. Vul vervolgens in beide tekstvelden (min en max) anderhalve maal de grootte van het RAM-geheugen in. Mijn computer beschikt over 1322 Mb dus vul ik bv 1500Mb in.

picture.php


Nu klik je op Ok en zal dit tevoorschijn komen.

picture.php
 
Tot zo ver is uw uitleg overduidelijk. Ik heb me laten wijs maken dat ook een USB-stick kan dienen voor de opslag van het wisselbestand. Als dat zo is, hoe kan ik dat dan activeren en hoe stel ik dan best het virtueel geheugen in ?

Ik gebruik Vista 7 ultimate (32) op mijn dual core desktop met 4 GB ram en USB 2.

Alvast dank voor een antwoord.
 
Dat gaat ja. Deze technologie noemt ReadyBoost. Maar als je geen performantie problemen hebt of vast zit met geheugen uitbreiding enzo zou ik dit niet gebruiken.
Het heeft eigenlijk ook niet onmiddellijk nut om het wisselbestand van Windows vast in te stellen. Windows gaat dit bestand standaard al een optimale omvang geven.
Bij een te grote omvang ga je meer disk IO genereren waardoor je PC trager wordt. Bij te weinig ga je het systeem onstabiel maken.
Dit heeft enkel nut wanneer je bijvoorbeeld beperkt geheugen hebt en een grote database actief hebt. Zeer specifieke gevallen dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan