Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik wil via windows 7, windows vista home basic installeren omdat mij pc dat niet goed trekt.
ik heb 3 bestanden geinstalleerd: boot.wim , install.wim en nog iets
Als ik windows vista wil installeren zegt hij dat ik ongeveer 500 mb nodig heb,
ik kan niet kiezen tussen verschillende schijven, alleen de schijf:''Door windows gereserveerd'
maar die is 100 mb, te klein dus

Hoe kan je die vergroten?

Hendrik
 
Ik weet genoeg ik installeer wel lubuntu dr heb je maar 150 mb werkgeheugen nodig
Deze laptop is overigens 7 jaar oud ofzo

Ik weet niet waar je die info haalt, maar met 150MB ga je nietver raken hoor.

Deze info komt van de officiele website
Memory (RAM)

For advanced internet services like Google+, Youtube, Google Docs and Facebook, your computer needs at least 1 GB RAM.

For local programs like Libre Office and simple browsing habits, your computer needs at least 512 MB RAM.
 
Ik weet genoeg ik installeer wel lubuntu dr heb je maar 150 mb werkgeheugen nodig
Deze laptop is overigens 7 jaar oud ofzo

ook ik gebruik een systeem die onderwijl ruim zijn 14 jaar is ingegaan ..
hier heeft echter van in het begin al 4Gb ram geheugen ingezeten en kan het moederbord ook niet meer aan .
hier werd destijds ook de Xp home edition aangeleverd ik heb er nadien al de andere Windows uitgaves op gedraait en momenteel gebruik ik op deze ruim 14 jaar oude pc de Windows 8.1 pro
waarschijnlijk word deze morgen ook geupgrade naar de Windows 9 ! *dit is nog af te wachten .
 
natuurlijk is het je goed recht om er Ubuntu op te installeren ..
gebruik echter ook de nodige beveiligingssoftware want ook de Linux distributie is vatbaar voor virussen en andere beestjes !
 
Je komt klagen dat je Windows 7 niet vooruit te branden is, maar je komt dan wel vertellen dat Vista sneller gaat. En je komt ook de les spellen dat 150MB RAM voldoende is voor je Lubuntu. Dus ja, je weet het beter... doe maar!
Aanvaard goeie raad of doe je ding en vraag niets.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan