Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
De beste weer apps.


Met de sneeuw van afgelopen week is het misschien wel eens aan te raden om de weer apps voor je Android toestel op een rijtje te zetten.
Je hebt ze in alle kleuren en maten, maar de ene is al beter als de ander. Maar ik som de beste op voor jullie.


Let wel, er zullen misschien wel betere zijn als hier vermeld , maar al deze voorgestelde apps zijn gratis.


-Buienalarm:
buienalarm-weer-apps.png


Buienalarm doet wat zijn naam al doet vermoeden. De app waarschuwt voor naderend hemelwater, al was dit in het begin van deze week in de vorm van witte vlokken. Deze app werkt in België, Nederland en een stukje van Duitsland.
De app toont je een kaartje waarom je kan zien hoe de buien zich ontwikkelen.


Naast je huidige locatie, kan je een ander gebied instellen, heel handig als je nog ergens naar toe moet en je wil weten of je al dan niet een paraplu moet meenemen.


buienalarm


-WeatherPro:
weatherpro.png


WeatherPro is een betrouwbare app als je op de hoogte wil blijven over het weer in binnen en buitenland. De app heeft snel inzicht in de huidige situatie, toont voorspellingen voor de komende dagen en bevat grafieken voor de weermannen/vrouwen onder ons. Ook kun je meldingen inschakelen.


Wil je een voorspelling per uur in plaats van om de 3 uur, dan moet je helaas een betalend abonnement nemen, (2,99€ per 3 maanden). Meer voordelen aan de betalende app is dat je je ook toegang krijgt tot betaalde functies van MeteoGroup-apps waaronder MeteoEarth enRainToday behoren.



WeatherPro



-Weeronline:
weeronline-weer-app.png
Weeronline is een heel goed uitziende weer-app die vaak van de nieuwste functies wordt voorzien. De app toont actuele weersomstandigheden over Europa. De app is heel erg aanpasbaar, zo kan je buienradar, pollenradar of een neerslaggrafiek eraan toevoegen. Zodat je overzichtspagina zich aan u eisen voldoet.Je kan er ook een uitgebreide 14 daagse weerverwachting checken. Maar die is dan wel weer minder accuraat .
Weeronline is 1 van de mooist ogende apps, die vaak update met nieuwe functies. Weeronline waarschuwt mooi op tijd.




Weeronline



-Buienradar:
buienradar.png


Buienradar is een heel gebruiksvriendelijke app. Het heeft je een gedetailleerd weerbericht en verwachtingen. Buienradar is 1 van mijn meestgebruikte apps, omdat je in 1 oogopslag de belangrijkste informatiekrijgt. Je kan ook schakelen tussen de kaart of satelliet. Tevens kan je ook schakelen tussen de kaart van België of Europa met de daarbij horende weer animaties ( let wel, heeft enkel regen weer)



Daarnaast zijn er ook kaarten voor de temperatuur, windrichting en zicht. Ook heel handig zijn de optionele meldingen voor aankomende buien. In de zomermaanden voegt deze app er ook een pollenradar aan toe wat voor mij als hooikoorts lijder heel handig is. Die voorspellingen doet hij dan ook al voor 5 dagen, al kloppen die ook niet altijd.

Buienradar
 
Weerslag.be is ook een zeer goede app , ik kijk altijd op deze als we gaan fietsen .
 
Weerslag.be is enkel online te vinden en niet als app, de app is enkel weerslag.nl als je dan kijkt waar de gebruikte radars staan is het een Nederlandse app maar ziet er op het eerste zicht niet slecht uit. Wordt nog eens verder getest
 
Als u gps positie aanstaat zie je het weer waar ge u bevindt op dit moment .
 
Als u gps positie aanstaat zie je het weer waar ge u bevindt op dit moment .
Ja dat klopt. Hij toont mijn positie net als andere weer apps kunnen doen. Mijn GPS staat altijd aan bij mij, want als ik dat uitschakel heb ik te vaak de vraag om mijn locatie te kennen, en als dit aanstaat zaagt er geen enkele app ernaar, want ze hebben die toegang. Ik heb er geen problemen mee, dat er een aantal apps mijn locatie willen weten. Ik gebruik mijn GSM ook als GPS toestel voor als ik eens ergens naar toe moet voor het werk. Die auto van het werk geeft geen GPS toestel zitten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan