Website gecrasht ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Skippy en Tuts, jullie zijn geweldig, hoe kunnen we jullie bedanken ?
PS kunnen jullie mij op een simpele manier ? uitleggen wat er aan de hand was ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Quit
mezzanotte;n236680 zei:
kunnen jullie mij op een simpele manier ? uitleggen wat er aan de hand was ?

Dat is niet simpel uit te leggen, je moet verstand van php scripts hebben. Dat is een script taal.
En de foutmeldingen moet je kunnen analyseren. Daarna wordt het zoeken in de vele php bestanden.
Ik heb in een php bestand op een verantwoorde wijze iets aan de code gewijzigd zodat het nu weer een connectie maakt met de database.
En ik zag dat het forum dat al uit 2001 dateert op PHP versie 7 draait op jullie forum en dat vraagt om problemen. Ik kon dit zelf downgraden naar versie 5.nogwat. Zou dit weer even na moeten kijken maar volgens mij versie 5.4

Ik denk dat jullie webmaster nu zelf weer verder kan met het forum en ik zou vragen meteen de homepage onder handen te nemen. Zoiets zou geen probleem moeten zijn voor een Webmaster.
 
Laatst bewerkt:
Misschien nog even een tip voor jullie webmaster.
Jullie forum draait met een verouderde versie van phpbb, gemaakt tussen 2001 en 2005. Daarna zijn er nieuwere versies gekomen. Ik zag dat het dus nog met een zéér verouderde versie draait.
Met de PHP versie die er toen was draait het forum zonder problemen, maar de hostingprovider zal om veiligheidsreden de PHP versie steeds updaten. Het was dus inmiddels al geupdate naar versie 7
Bepaalde code in de php scripts van het forum werken dan niet goed meer met zo'n nieuwere PHP versie. Vandaar dat ik een downgrade heb uitgevoerd naar een lagere PHP versie. Ik zag deze mogelijkheid staan en heb dit uitgevoerd en dat bleek te werken. Dit was even een gokje.
Tevens heb ik een bepaalde code iets aangepast omdat daar een fout aanwezig was waardoor er zo wie zo geen connectie met de database plaats kon vinden. Ongeacht op welke PHP versie de webserver draait.
Ik denk dat dit een poging was van de webmaster om de code te wijziging en het forum op zijn manier weer werkend te krijgen. Dit weet ik dus niet, maar zoiets gebeurd niet vanzelf.

Ik zou de webmaster vragen om de forumsoftware ( dus phpbb ) spoedig te upgraden naar een nieuwere versie. Let wel, een veiligere versie, want oude forumsoftware kan beveiligings bugs bevatten waardoor de website gehacked kan worden. Meestal valt dit wel mee met zo'n privé site / forum, maar het zou kunnen gebeuren.
Inmiddels bestaat versie 3.2.4 van jullie forumsoftware en deze versie zal wel goed met PHP 7 samenwerken.
PHP 7 draait dus op de websserver van de hostingprovider waar je in principe niets mee te maken hebt. Dit regelt de hostingprovider.
Deze nieuwe update forumsoftware versie staat hier gratis ter download: https://www.phpbb.com/downloads/#update

Maak wel altijd eerst een volledige backup van het forum voordat het forum geupdate wordt naar een nieuwere versie. Meestal gaat dit goed, maar van zo'n oude versie naar de nieuwste versie kan ik geen garantie geven dat alles goed gemigreerd wordt. Proberen dus.
Als dat gelukt is, is er een veilig forum. Persoonlijk vind ik het daarom belangrijk om met de nieuwste forumsoftware te werken.
Zeker ook als de hostingprovider PHP versie 5.4 waar het nu mee draait van de webserver gooit en alleen nog nieuwere in de aanbieding heeft. Dan zit je weer met een forum dat niet wil werken en foutmeldingen geeft en dan wordt dit een stuk moeilijker om op te lossen.

Ik hoop dat u iets aan de info heeft en laat dit jullie webmaster eens lezen, die moet hier wel iets mee kunnen.

Verder zou ik een Homepage maken, want wat er nu staat is een template met een standaard invul tekst http://www.kopsmering.be/
Het tabblad Over werkt niet en het tabblad Test gaat naar een pagina waar niemand wat aan heeft.
Maak hier dus pagina's van waar iedereen iets aan heeft. Ik zag ook dat u een Facebook pagina heeft. Je zou dus een link kunnen plaatsen op de Homepagina naar de Facebook pagina.
Ik heb even een testje gedaan, als ik probeer te registreren zegt het forum "Sorry, maar deze gebruikersnaam is reeds in gebruik". En dat terwijl ik nog geen mogelijkheid heb gehad om iets in te vullen om te registreren.
Ik vraag mij dus af hoe u aan nieuwe leden komt die ook geïnteresseerd zijn in motoren.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan