Website gecrasht ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

mezzanotte

Steunend lid
Vip Lid
Ik ben bestuurslid van een motorclub . Tot voor kort hadden wij een eigen website, deze is onlangs gecrasht en onze webmaster komt er niet meer uit . Verder is er niemand binnen onze club die hier ook maar enig verstand van heeft, iemand tijd en zin om ons verder te helpen ???
 
Geef eerst eens wat meer informatie.
Hoe is de website gemaakt en waarmee, is het een CMS?
Geef het adres eens om te zien wat er nog te zien is op de site.

Als een webmaster daar niet meer uitkomt zal er wel behoorlijk wat mis zijn, maar we kunnen een poging wagen. Geen garantie dat dit lukt, Waarschijnlijk moeten we dan alle inloggegevens hebben om alles eens te bekijken wat er mis is. Deze gegevens zou ik niet zomaar hier op het forum zetten.
 
Laatst bewerkt:
Dat is al iets meer.

Waarschijnlijk geen connectie met de database als ik deze melding zie staan: Error: Call to undefined function mysql_connect()

En ik denk in het db.php bestand dat ge-included moet worden als ik deze melding zie staan: customers/e/4/5/kopsmering.be/httpd.www/forum/includes/db.php

Kan ook zijn dat de database door iets of iemand verwijderd is waardoor er geen connectie gemaakt kan worden. Dan is het einde verhaal en zal je geheel opnieuw moeten beginnen. Misschien is er dan nog een backup bij het hosting bedrijf ?
 
Op stuur mij de gevens wat je allemaal heeft eens prive door.
 
Belangrijk is ook om te weten wat er gebeurd kan zijn, een website geeft niet vanzelf van de ene dag op de andere dit soort foutmeldingen. Er moet dus iets gebeurd zijn.

Als er een CMS gebruikt wordt kunnen een er een paar dingen gebeurd zijn. Het CMS zou bijvoorbeeld Wordpress o.i.d. kunnen zijn.
Een verandering van Template dat de gebruikte CMS versie niet ondersteund kan dit soort foutmeldingen geven. Je zou dan in het admin panel naar in ieder geval het standaard template kunnen gaan om te kijken of er dan ook foutmeldingen komen. Als dat werkt zou je een geschikt Temlate voor jouw CMS versie moeten gaan gebruiken. De site heeft gewerkt, dus deze moet er zijn.
Wat ook kan gebeuren is dat de hostingprovider een nieuwere PHP of SQL versie heeft geïnstalleerd dat niet compatible is met het door jullie gebruikte CMS of het gebruikte template, In dat geval zou ik deze webhost benaderen om een oudere versie terug te zetten. Of de CMS versie of Template versie updaten als dat mogelijk is.
Of de database is door iemand verwijderd en dan zou een backup terug zetten de oplossing kunnen zijn. Maar er moet wel een backup van de database aanwezig zijn natuurlijk.

Probeer in ieder geval alle info boven water te krijgen van jullie webmaster wat hij gedaan heeft en al geprobeerd heeft om de site weer in orde te krijgen.

p.s. een CMS is de afkorting voor Content Management System. De software dus waarop jullie website draait en dat gehost staat hij de hostingprovider. Deze heeft een back-end en een front-end. De front-end is wat iedereen ziet als je naar het webadres gaat. De back-end is het admin gedeelte van de website waarbij je in moet loggen om de site te onderhouden en dingen aan te passen of toe te voegen. Ook content toevoegen zal via het admin panel moeten gebeuren.

Zie zo wie zo wel content via het admin panel dat op de website hoort te staan maar nu door de foutmeldingen niet zichtbaar is?
 
Laatst bewerkt:
Goeiemorgen, ik heb ondertussen (eindelijk) de inloggegevens van onze site gekregen, hoe krijg ik die bij jullie ?
 
aangezien Skippy u daarmee verder kan helpen dien jij op de naam Skippy te klikken en kies je vervolgens voor een privé bericht .
 
als ik de link aanklik die jij nu geplaatst heb ""Skippy"" dan kom ik op een Italiaans geschreven web pagina uit denk niet dat dit zo hoort …
klik ik op de "foto's " koppeling dan krijg ik hier de foto's te zien via de andere zijn dropbox
in het kort de koppelingen "home, over, test, foto's " geven iets weer maar klopt volgens mij niet ..de koppeling "forum "geeft niets weer
 
Qtex;n236639 zei:
als ik de link aanklik die jij nu geplaatst heb ""Skippy"" dan kom ik op een Italiaans geschreven web pagina uit denk niet dat dit zo hoort …
klik ik op de "foto's " koppeling dan krijg ik hier de foto's te zien via de andere zijn dropbox
in het kort de koppelingen "home, over, test, foto's " geven iets weer maar klopt volgens mij niet ..de koppeling "forum "geeft niets weer

Geen idee, de topicstarter mezzanotte klinkt ook niet echt Vlaams.
Ik heb verder geen idee hoe de website eruit hoort te zien.

Het enige wat ik nu bemerk is dat het forum op de website van de TS niet werkt. De website zelf werkt dus wel terwijl de topicstart Website gecrasht heet.
 
spijtig dat we niets meer horen van hem ….

[edit] Jawel ik heb een PB gekregen en ga volgende week aan de slag om te kijken wat er aan de hand kan zijn. Skippy ;-) [/edit]
 
Qtex;n236639 zei:
als ik de link aanklik die jij nu geplaatst heb ""Skippy"" dan kom ik op een Italiaans geschreven web pagina uit denk niet dat dit zo hoort …
klik ik op de "foto's " koppeling dan krijg ik hier de foto's te zien via de andere zijn dropbox
in het kort de koppelingen "home, over, test, foto's " geven iets weer maar klopt volgens mij niet ..de koppeling "forum "geeft niets weer

Is geen Italiaanse tekst. Dit is een "tekst" die als vulling wordt gebruikt tijdens het ontwerp van een website of layout. Zo'n beetje te vergelijken als een voorbeeldtekst, maar dan alleen zonder echt een betekenis.
Lorem Ipsum om exact te zijn. Dit is eigenlijk zelfs Latijns...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan