Windows 10 Virus scanner

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wilwi,

ik zie dat heel veel mensen (thuisgebruik) toch voldoende hebben aan een windows defender, en zie sinds windows 10 een pak minder pc's met virussen binnenkomen.
Wanneer mensen toch iets meer vragen. (internet security, anti malware daarmee gecombineerd, enz..) dan wordt dikwijls overgeschakeld naar betalende versies.
(meestal kaspersky en bitdefender bij mij).

Mijn persoonlijk mening is inderdaad dat de windows defender al heel wat doet wat voor gewoon particulier gebruik dikwijls voldoende is.
maar hou er rekening mee dat je voor malware enz andere (gratis) tooltjes moet bij installeren dan.
Of gewoon heel goed oppassen wat je doet zodat je pc niet bevuilt raakt ;)
 
Zolang ik dit soort onderwerpen nog lees vertrouw ik nog steeds niet op de software uit Redmond. https://www.antimalwaresoftware.nl/w...fender-review/

Hier is het Sophos en ESET dat mijn computerpark vrij van ongedierte houdt en tot dus ver ben ik al jaren en jaren vrij van schadelijke meuk.

En alles wat Microsoft maakt vindt men leuk om aan te vallen: Windows Defender is een gewilde prooi voor cybercriminelen

Mij dus niet gezien met beveiligingssoftware uit Redmond.

Al begrijp ik meestal niet dat een beveilingsprogramma zo'n hot item is. Gebruik een goed backup programma zoals bijvoorbeeld Acronis zodat je bij een eventuele besmetting een image terug kunt zetten naar de datum toen alles nog goed was.
 
Ik heb ook al een aantal jaren het complete Internet Security pakket van Bullguard, met ondermeer antivirus en firewall. Daarnaast gebruik ik Acronis voor mijn back-ups (regematig!) en hou mijn Windowsmachine up to date. Tot nu toe geen problemen gehad. Wie interesse heeft om Bullguard aan te schaffen, vooral uitkijken naar promoties, scheelt een hele brok op de borrel.
 
Onlangs de premium versie van Malwarebyte aangeschaft en die werkt naast Defender en AVG free. Als alles verloopt zoals nu, denk dat ik na mijn volgende cloneopslag de AVG verwijder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan