Windows 10 Verwijderen map system volume information

Status
Niet open voor verdere reacties.

cova

Steunend lid
Vip Lid
Hoe kan ik de map "system volume information" op externe schijf verwijderen? als ik via cmd probeer , krijg ik melding van toegang geweigerd .Draai Win 10
 
Probeer het hier eens mee.
ff uitpakken en daarna de registersleutel InstallTakeOwnership toevoegen.
Als het goed is krijg je daarna met rechter muisklik de optie erbij Take Ownership, Je ben dan dus eigenaar van de map en waarschijnlijk lukt het verwijderen daarna wel.
Ga op de map staan die verwijderd moet worden en klik op Take Ownership
Er zit ook een bestandje bij om alles eventueel weer te verwijderen.

Take Ownership.jpg
 

Bijlagen

  • TakeOwnership.zip
    622 bytes · Weergaven: 139
Heb die harde schijf geformateerd nfts, en dan komt er automatisch die map erop(System Volume Information)deze is wel leeg, maar storend. Via takeownership lukt het niet.


 
Heb die harde schijf geformateerd nfts, en dan komt er automatisch die map erop(System Volume Information)deze is wel leeg, maar storend. Via takeownership lukt het niet.


Dat is een Windows systeemfolder. Deze laat je dan ook best staan. Storend of niet. Daar wordt meer info in bijgehouden dan enkel de restore points. Ook indexing info wordt hierin bijgehouden. Dus in het kort, "Afblijven"!
 
Als het om een externe disk gaat, zou je die nog kunnen verwijderen. Mits uitschakelen van restore point en indexing op die disk. Al is dit standaard "by design" zo. Is ook een hidden folder. Dus als dat uitstaat zie je die zowiezo niet. Zulke folder staat niet op netwerk schijven. Kan een alternatief zijn als je dit op een propere manier wilt vermijden.
 
Wat doet een Windows systeemfolder op een geformatteerde externe schijf ?
Dat was meteen mijn eerste reactie, zie #2 ... Als het op een externe schijf was (en dat zei de TS) dan kan het niet anders dan dat die ooit specifiek als target voor restore points is gezet (of nog staat ?) ... Eigenlijk best bizar verhaal, vind ik ... vraag me toch af wat de achtergrond/voorgeschiedenis van die externe schijf is :unsure:
 
Heb daar nooit iets 'storend' aan gevonden en begrijp niet wat er zo om te doen is. Laat dat gewoon staan !
Jeukpoeder, politiek, VRT, covid19,, de eeuwige fiets, dat eeuwig gejank rond voetballen, de omleidingen, een zwaar zieke in huis, dat is pas storend.
En ja, als de lucht invalt zijn alle vogeltjes dood. Ocharme toch.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan