Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste mensen,

Ik heb een oude Sony Vaio laptop kunnen bemachtigen, voor wat oude cd-rom's te draaien en voor de kleinkinderen te tokkelen als ze op bezoek zijn. Ik heb met de bijhorende cd's een nieuwe installatie van XP gedaan en met de herstel-cd alle originele drivers erop, zodat het ding is, zoals het indertijd uit de winkel kwam.....draait weer vlot en ziet er goed uit.

Maar wel een gigantisch probleem: kan niet op internet geraken.-m-

Na installatie zag de netwerkkaart wel mijn router, verbinding gemaakt maar internet niet mogelijk ( kan de pagina niet vinden). Hij zag ook een heleboel andere netwerken van de buurt hiet, maar na een kwartier ongeveer zag hij NIETS van netwerken meer, ook niet het mijne.

Een USB netwerkadapter geinstalleerd, en hetzelfde verhaal als hierboven (devil)

Toen de netwerkkabel aangesloten, netwerkkaarten uitgeschakeld en hetzelfde verhaal....de 2 TV'tjes in de werkbalk geven vollebak verbinding maar op internet ?? Vergeet het maar !!!

Windows Firewall uitgeschakeld....NIETS

Meegeleverde Norton eraf .....NIETS

In apparaatbeheer staat nergen een geel vraagteken..

Heb met de netwerkkabel erin een 162 ... ... ... adres toegewezn gekregen ..

Op internet gezocht (met de laptop waarop ik dit nu typ uiteraard) maar niets gevonden.

Hoop dat hier iemand wel de oplossing kan aanreiken, want ik zou het gouwe ouwe Sony'tje doodgraag weer aan de praat krijgen voor een 2de leven.

Denk niet dat het er iets toe doet, maar de accu is zo door als een pier...moet continue aan denetstroom zoals een gewone desktop..

Alvast dank
 
PS : Ik weet wel dat die loeioude drivers moeten geupdated worden...maar zonder internet nogal moeilijk. Vind mijn type Vaio ook niet meer op de hulpsite van Sony en die ik gedownload heb met een SN dat praktisch hetzelfde is (1 cijfertje verschil) kan ik geen enkele geinstalleerd krijgen ( is niet voor uw apparaat..)

Dit nog even ter info
 
Doe eens een ping naar de router en misschien toch even het type nummer geven. Ik heb hier nog legio drivers liggen, ook voor verouderde hardware, dus wie weet.
 
Eerst naar een opdracht prompt. Bijvoorbeeld met de opdracht cmd
Dan moet je het IP adres van de Router weten. Stel deze is 192.168.0.1
Geef dan de opdracht ping 192.168.0.1
 
Heb dus eens "gepingd" en was geen probleem....tot aan de router Verder kom ik niet.
Via het IPnr van de router naar binnen de router geweesr, krijg wel startpagina open met alle verbindingen op, maar als ik op "Internet" klik loopt alles hopeloos vast...
 
Als je een IP adres krijgt van de router en je kan hem pingen, dan is er al veel in orde.
Raak je niet op het internet, waarschijnlijk routing of DNS probleem. Surf eens naar volgend adres: 108.177.119.94 (adres van google.be)
Als je de google page tezien krijgt, is je DNS dus niet op orde.
Hoe staat je default gateway adres?
 
Dan werkt de netwerkkaart goed en zijn geen drivers nodig. Dan zou het via de wifi verbinding ook aan de encryptie van de inlog met de router kunnen liggen. Of zoals Dragon hierboven zegt aan de routing of DNS als het ook niet lukt via een kabel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan