Windows 10 Van desktop naar Laptop - alles overbrengen

Besten,

Mijn desktop met W10 staat na een herinstallatie terug volledig in orde - ook met Mozilla Firefox en Thunderbird en Chrome .
Ik bezit ook een laptop me w11.

Ik zou nu alle mappen - programma's - FF en TH - Chrome - willen overbrengen naar mijn laptop - zonder zelf alle delen afzonderlijk te moeten installeren.

Bestaat er een programma hiervoor ?
Of hoe zou ik dit het beste en veiligste kunnen doen ?

Dank
FLAMINGO :geek:
 
overbrengen van inhoud dat doe je gewoon door de mappen met documenten te copiëren via netwerk of via USB, maar dat wist je ook.

overbrengen van instellingen, apps, e.d. van een Win10 naar een Win11 - daar heb ik een hard hoofd in.
De meeste apps moeten "geinstalleerd" worden om correcte settings in het register te verzekeren en dat kan niet bij copiëren.
En van 10 naar 11 is al helemaal om problemen vragen.
 
"relocates installed programs from one path to another on your hard disk".
Past dus binnen één en dezelfde installatie de parameters in de registry aan !

Geen antwoord dus op de vraag van TS - tussen 2 toestellen met dan nog afwijkende versies van Windows...
 
Als er op die pc met W10 nog oude programma's moesten staan die d.m.v. "compatible" mee overgegaan zijn naar een hoger OS, en daardoor nog werken, zullen niet meer geïnstalleerd kunnen worden op de laptop met W11.
Zelfs op een nieuwe installatie van W10 gaan die niet meer werken.
 
Ik heb de vraag gesteld aan Copilot van Microsoft: "Met welk programma kan ik alle programma's van de ene pc overzetten naar een andere computer?

En dit was (een deel van) het antwoord:
  1. Automatisch overzetten met software:
    • Een handige manier om geïnstalleerde programma’s van de ene computer naar de andere te verplaatsen, is door gebruik te maken van speciale software. Een aanbevolen programma hiervoor is EaseUS Todo PCTrans. Dit programma helpt je om geïnstalleerde software veilig over te zetten zonder opstartproblemen. Het migreert bestanden, mappen, programma’s en accounts naar je nieuwe computer1.
    • Voordelen van EaseUS Todo PCTrans:
      • Eenvoudig in gebruik.
      • Veilig en betrouwbaar.
      • Ondersteunt Windows 11/10 en Windows 7.
      • Overzetten zonder gedoe met registersleutels en bestandsassociaties.
EaseUS Todo Trans is niet gratis. Een levenslange licentie kost momenteel $55,96. Dat zal in euro's ongeveer hetzelfde zijn. Met 21% BTW erbij komt het te betalen bedrag op € 67,71.
Hier meer info over EaseUS Todo Trans: https://nl.easeus.com/gegevens-over...-ene-computer-naar-de-andere-overbrengen.html
 
heb ooit deze gebruikt:


doet wat het zegt, ook van Win 10 naar Win 11.
meestal is na de transfert Office niet meer ge-activeerd, ander tools kunnen dit blijkbaar ook niet!!!

je kan een ' Cross connect ' rj45 kabel gebruiken of een speciale USB koppeling of via je netwerk ( beide pc's aangesloten op je modem/router met behulp van gewone rj45 kabels)
de kabels:


dit produkt heeft GEEN onbeperkte geldigheid!!!! na éénmalig gebruikt is het verlopen.

zou ik dit produkt terug gebruiken? ja éénvoudiger kan niet, een echte aanrader.

wel goed uit je doppen kijken dat je de PRO-versie neemt, de Express-versie zet enkel bestanden over!
 
Terug
Bovenaan Onderaan