Windows 10 USB onleesbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo,

ik heb een USB stick van 64 gb en als ik die in mijn pc steek word die neer herkend of niks lezen wat kan er aan doen om die terug te brengen naar originele staat.
 
je zou deze kunnen formateren ..hiermee verlies je dan ook al het gene wat er aanwezig is.. enerzijds kun je via eender welke partition tool een schijf letter toewijzen aan deze stick indien deze stick daar wel vermeld word ..
 
Je klikt rechts op het windows icoontje en klik dan op " windows powershell admin"
dan geef je " diskpart" in.
Dan geef je " list disk" in
dan krijg je een lijst met al je schijven met een cijfer naast.
dan geef je " select disk nr?" nr?= het nummer die overeenkomt met het aantal GB die je USB origineel heeft.
Dan geef je " clean" in.
Dan geef je " create partition primary" in
Dan geef je 2x "exit" in
Dan ga je naar je verkenner naar je USB en formateer je je USB naar wat je wenst en voila je hebt je USB stick gered.
Veel succes ermee.
 
Los van de ter zake juiste opmerking van seca;

Als je hem in de PC doet krijg je dan het "aanmeld"geluid.
Zo niet dan is hij of jouw USB poort dood.

En dan zie je hem ook niet in Diskpart.
 
Ik heb dat ook vaak (vooral bij die van de Aldi) ondanks het feit dat ik ALTIJD m'n USB-sticks eerst in Verkenner via de rechtermuis knop laat "uitwerpen".
Maar als ik bij het insteken wel een "aanmeld geluid" krijg maar de PC hem toch niet ziet, sluit ik altijd m'n PC (laptop) helemaal af en start hem dan opnieuw op. Laat hem even (ong. 2-3 minuten) helemaal goed opstarten zodat zeker alle stuurprogramma's geladen worden. Als ik daarna de USB er in stop doet hij het 9 vd 10 keer weer. Dit geldt trouwens ook voor het CD/DVD station, die daar veeeel vaker last van heeft.
Reden bij mij is waarschijnlijk dat ik meestal m'n laptop niet afsluit (alleen bij grote Windows Updates wel) maar in de slaapstand laat gaan.
Tegenwoordig gebruik ik een SD adapter met daarin een Micro SD card (die steeds goedkoper worden) daar heb ik nooit last mee.
nb Net bij ALI (Store = Word Digital Store) vier SanDisk 200Gb kaartjes bestel voor € 28 p. stuk MET adapter en USB card houder (een foutje van ALI denk ik)
Aliexpress Micro SD card 200Gb á € 27.33.JPG
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan