twee beeldschermen op desktop, opstarten lukt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jdr

Steunend lid
Vip Lid
Allemaal een schitterend 2019.
Beste,
Heb me laten verleiden tot de aankoop van een tweede monitor. Type: LG27 L UK650-W, wil die gebruiken met Adobe Lightroom en Photoshop.
Heb de bestaande monitor met hdmi kabel aangesloten zoals het al was en de nieuwe monitor op de displaypoort met de gepaste displaykabel.
Wanneer ik mijn pc opstart gaat geen van beide schermen aan. Krijgen dus geen signaal. Koppel ik de nieuwe monitor af (kabel uittrekken) dan start de oude monitor wel op en als ik de displaykabel dan weer insteek dan start ook dat scherm op en kan ik de schermen organiseren.
Heb de schermen op "uitbreiden" gezet. Weet iemand wat hier los ist ?
Grt
Jdr
 
misschien nog dit, na gewerkt te hebben met de pc (mits de procedure gevolgd te hebben zoals hiervoor beschreven) en ik start de pc weer op gaat mijn pc piepen zoals dat het geval is bij sommige hardware of installatie problemen. Moet dan de pc afsluiten door de startknop ingedrukt te houden en dan weer , op oud scherm sarten en tweede bijvoegen en dan gaat het weer. Raaaaaaaaaaaaaar
 
je vermeld nergens welke Windows er gebruikt word >bijgevolg ga ik er van uit dat je de Windows 10 gebruikt ..
klik eens rechtsonder in de taakbalk en kies projecteren >vervolgens zou je het onderstaande moeten te zien krijgen waar jij dan dupliceren of uitbreiden dient te selecteren ..
Ashampoo_Snap_zaterdag 12 januari 2019_19h38m16s_001_.png
*er van uitgaande dat het probleem niet in de aansluiting of de kabel zit !
 
ik lees juist dat je in feite problemen onder vind met het opstarten via deze 2 schermen ...kan het niet zijn dat je videokaart te weinig voeding krijgt om deze 2 schermen gelijk aan te sturen ..
 
Beste Qtex,
het scherm staat op "uitbreiden" en dat werkt, ik kan dus delen van het eerste scherm naar het tweede slepen en de muis werkt op beide schermen. je tweede opmerking zou wel eens kunnen kloppen want één scherm opstarten gaat maar twee tegelijk niet.
Maar hoe dat oplossen? Het is een medium Erazor pc X5331E en de grafische kaart: Nvidia GTX770
ps. Voor het vorige probleem met die pc (alle fans blijven draaien terwijl er geen oververhitting is) had ik Medion aangeschreven maar die melden eerst dat er geen garantie meer is en na mijn antwoord dat ik dat niet vraag krijg ik geen antwoord meer. Ben dus niet geneigd om over dit probleem bij hen iets te vragen.
Grt
Jdr
 
Het nieuwe scherm verbruikt 30 W, lijkt me niet zoveel. Heb nu eens opgestart met alleen het nieuwe scherm maar dat lukt ook niet. Het is of de pc vastgeroest zit op het oude scherm want daarmee start alles op.
 
Het gaat niet om die 30W, maar om hoeveel je schermen vragen van je videokaart. Kan je videokaart beide schermen van in het begin aan om ze van beeld te voorzien. Dat is eerder de vraag, niet om hoeveel W het toestel op zich verbruikt, dat is iets heel anders.
 
je dient je desktop eens open te doen en vervolgens je videokaart na te zien deze heeft normaal gezien een 8 pin voedingskabel als ook een 6 pin voedingskabel beiden dienen aangesloten te zijn ..
als dit al zo is dan ligt het eerder dus aan de impuls dat niet door komt op je tweede scherm .
 
Dat is allemaal in orde. Beide kabels zijn aangesloten.Wanneer ik beide schermen heb aangesloten start er dus niets op, nieuw scherm met DP poort en oud scherm met HDMI , ik zie dan ook aan mijn keyboard dat de pc niet opstart (verlichting keyboard gaat niet aan)
Het LG scherm heeft maar één knop, die kun je indrukken en in de 4 richtingen klikken. Daarmee doe je alles. Heb daarmee de input op DP gezet. werkt nog niet. Enige manier is: alleen oud scherm aansluiten, opstarten, zodra er beeld is de dp kabel op het nieuwe scherm aansluiten en dan start dat scherm ook op. Wel omslachtig om zo te werken!
 
Het is net alsof je niet genoeg voeding hebt? Hoeveel Watt is je je voeding van je case? Bij de opstart is er een stroompiek nodig om alles opgestart te krijgen, daarna heeft u pc minder stroom nodig en dan kan je je tweede scherm aansluiten, maar als je het ineens met de opstart wil doen lukt het niet, het is net alsof er niet genoeg stroom is om alles goed genoeg van stroom te kunnen voorzien tijdens de opstart. Voeding is misschien niet krachtig genoeg?
 
Beste Qtex
Heb de nieuwe monitor nu met hdmi kabel aangesloten en de oude met de vroegere hd kabel, (zag dat er zowel op de pc als op de oude monitor zo een aansluiting was) en nu werkt alles perfect. Ben nog niet zeker dat de DP kabel slecht is want heb nu ook vastgesteld dat de aansluitmodule op de pc slecht gemonteerd is. Deze is te laag gezet en de latjes van het computerframe verhinderen dat de stekkers er volledig in gaan. Zo'n 1 of 1,5 mm scheelt het. Zal toch eens een nieuwe DP kabel halen en als dat ook niet lukt is het probleem waarschijnlijk te wijten aan die montagefout van Medion. (op een maandag gemaakt!)
In alle geval bedankt voor de steun. Ik ga nog eens een bijdrage storten als appreciatie.
Grt
Jdr
 
wel indien het aan de aansluitstekker zou liggen omdat deze dus welliswaar 1 tot 1.5mm er niet volledig ingaat dan zou je de stekker zelf eens over schuurpapier kunnen halen om deze wat dunner te maken …
let er wel op dat je de stekker zelf niet raakt ..
 
  • Leuk
Waarderingen: Jdr
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan