Windows 10 Snelkoppeling op bureaublad

wim

Steunend lid
Vip Lid
Beste lezers,
Ik werk met Google Chrome en mijn besturingssysteem is Windows 10.
Bij het ordenen van mijn bureaublad blijft de snelkoppeling naar Kneistikrant staan, het is niet te wissen omdat het verwijst naar
de map Bureaublad en daar vind ik Kneistikrant niet. Nu, dit is maar een klein probleempje..
Echter, als iemand mij zou kunnen zeggen hoe dat kan verwijderd worden, dank op voorhand.
Mvg,
Willy
 
Naast je gebruiker-afhankelijke desktop heb je ook een algemene desktop ... die snelkoppelingen komen tevoorschijn bij alle profielen...

1715624760154.png
 
als je zo een snelkoppeling via Google Chrome maakt, dan staat dat bij instellingen --> Apps --> geïnstalleerde apps
en voor "pagina installeren als apps" is dat hetzelfde !

1715669758323.png


1715669926946.png


de beste manier om een snelkoppeling op uw bureaublad (zonder installatie is deze manier ) is
via rechts klikken op uw bureaublad ->nieuwe ->snelkoppeling klik op volgende geeft naam aan snelkoppeling en klik op voltooid.

1715670234086.png
 
@Patrick.S De vraag is hoe te verwijderen, niet hoe aanmaken .... géén idee wat TS ondertussen al heeft geprobeerd.
verduidelijk = hier is hoe je het verwijder
bij Windows instellingen --> Apps --> apps en Onderdelen en daar zie je een lijst met apps die op jouw pc staan hebt ,ook Kneistikrant zou er tussen moeten staan
klik er op en dan ga je ook kunnen op verwijderen klikken

deze is van Windows 10 in #5 2de afbeelding was van Windows 11
1715681251031.png
 
Zoals PhilipV al aangaf staat die snelkoppeling in de public desktop.
De snelkoppelingen die daar staan zijn meestal enkel te verwijderen met admin rechten.
Omdat ze voor elke gebruiker zijn en dus niet zomaar door om het even wie verwijderd mogen worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan