Problemen bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo iedereen,

Problemen (dr)

Ik heb gisteren een nieuwe interne harde schijf bijgestoken in mijn pc en daar windows op geinstalleerd, alles ging prima tot ik die schijf terug verwijderde, nu als ik mijn pc opstart moet ik eerst F9 drukken en dan krijg ik een melding op het scherm dat ik moet kiezen tussen 2 windows.

Wie weet er raad

Alvast bedankt
 
broere69;n236481 zei:
Wat je kan doen is via de bios de juiste schijf als opstartschijf plaatsen.
Dan zou het opgelost moeten zijn.
Succes!

Ik heb al meerdere malen in de Bios geweest maar heel ingewikkeld, heb hem al gereset ook, het is een ASUSTek computer INC.H81M-PLUS (Socket 1150)
 
plaats eerst eens een afbeelding van schijfbeheer en van de computer opstarten via msconfig …
*vraagje is het de bedoeling enkel maar op te starten vanaf de nieuwe hdd en de oude dan te gebruiken voor data opslag of word de oude effectief verwijderd uit het systeem !
 
Qtex;n236484 zei:
plaats eerst eens een afbeelding van schijfbeheer en van de computer opstarten via msconfig …
*vraagje is het de bedoeling enkel maar op te starten vanaf de nieuwe hdd en de oude dan te gebruiken voor data opslag of word de oude effectief verwijderd uit het systeem !

Hallo Qtex,

Ik heb die nieuwe er terug uit gehaald en de bedoeling is dat ik met de oude terug te werk ga en dat lukt mij maar bij het opstarten krijg ik een keuze voor het opstarten en moet ik F9 drukken en dan komt er een volgend scherm waar ik moet kiezen tussen 2 windows 10 maar er steekt maar 1 schijf in en dat is de oude en de goede. Bijgevoegd afbeelding Schijfbeheer.

m.v.g.
 

Bijlagen

  • Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    50.5 KB · Weergaven: 124
  • Naamloos2.jpg
    Naamloos2.jpg
    57.7 KB · Weergaven: 108
de regel die bij u in het blauw staat dien je te verwijderen ...ook zet je de time out bv op 5 seconden … hier staat de time out op 0 seconden ..
***het huidige besturingssysteem dien jij eerst wel als standaard in te stellen voordat je de regel in het blauw verwijderd
 
Qtex;n236489 zei:
de regel die bij u in het blauw staat dien je te verwijderen ...ook zet je de time out bv op 5 seconden … hier staat de time out op 0 seconden ..

Qtex, ik weet niet hoe ik je kan bedanken, het is opgelost !!!!! Nog één vraagje, als ik mijn PC opstart (was al voor het probleem) krijg ik een paar seconden een scherm te zien van mijn moederbord.

Nogmaals bedankt, Leve pctuts :bravo::yahoo:
 
dat je het scherm te zien krijgt van je moederbord is normaal ...
dit laat je toe om desgewenst de betreffende toets te gebruiken om het bios in te gaan , mocht je om 1 of andere reden willen opstarten vanaf een cd , dvd of usb stick !
zodoende dat je dat medium als eerste opstartmedium kunt instellen ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan