PHOTOSHOP CS-CS4: Brush-kataloog

Status
Niet open voor verdere reacties.
(lachen)Hallo,

ik heb voor mijn werk als beeldend kunstenaar nogal veel differente types "penselen of brushes"; ik heb er massa's van die ik heb opgeslagen op een externe schijf.
Als ik in photoshop een penseel nodig heb dan weet ik begot niet waar te zoeken en wat er allemaal in die verzamelingen steekt.
Bestaat er geen eenvoudige methode om die penselenverzamelingen te zien?
Tot op heden opende ik een dergelijke set in photoshop en plaatste een reeks penselen op een nieuw blad dat ik dan opsloeg onder de desbetreffende titel. Ik heb er echter zoveel van dat het een beetje onbegonnen werk dreigt te worden.

Dank bij voorbaat,
jovan
 
Het zou raar zijn moest dit niet bestaan hé : ABR viewer is daar het ideale programma voor en gratis (open source)
Ben een tijdje terug ook gek geweest van allerlei borsteltjes en ik gebruikte dat programma daarvoor met volle tevredenheid.

Het knappe aan dit programma is dat je de borstel(s) kan exporteren in een mapje welke dan opgeslagen worden in png bestanden en dit aan een verbazende snelheid zonder dat je een blad moet maken met je penselen en zo heb je ze op 2 manieren met bijna geen werk.

Om het je gemakkelijk te maken : hier is de link waar je het kunt downloaden.
 
Het zou raar zijn moest dit niet bestaan hé : ABR viewer is daar het ideale programma voor en gratis (open source)
Ben een tijdje terug ook gek geweest van allerlei borsteltjes en ik gebruikte dat programma daarvoor met volle tevredenheid.

Het knappe aan dit programma is dat je de borstel(s) kan exporteren in een mapje welke dan opgeslagen worden in png bestanden en dit aan een verbazende snelheid zonder dat je een blad moet maken met je penselen en zo heb je ze op 2 manieren met bijna geen werk.

Om het je gemakkelijk te maken : hier is de link waar je het kunt downloaden.

Hallo Monne,
hartelijk dank voor de gewaardeerde hulp. ik kan er nu terug met volle geweld tegenaan.
Groetjes,
Jovan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan