Linux / Unix Opwaardering van Linux MX niet geslaagd ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste mensen,
Ik gebruik al een tijdje Linux MX op mijn oude Dell Laptop. Tot op heden ging dat prima, maar nu doet zich een probleem voor met de opwaardering. Er wordt op het scherm aangegeven dat er geupdate moet worden. Wanneer ik vervolgens het updaten in werking zet, lijkt het of de Update niet is gelukt. Er verschijnt er dit scherm (zie bijgevoegde afbeelding)Het groene icoontje, waarmee de Update wordt aangekondigd, blijft ook groen. Wat kan ik doen, om de Update alsnog te doen slagen? De aanbeveling onder E, heb ik al geprobeerd, helaas zonder het gewenste resultaat. Ik hoor het nog graag. Vriendelijke groet,
Cor Jansen
 

Bijlagen

  • IMG20230620092440[344].jpg
    IMG20230620092440[344].jpg
    134.1 KB · Weergaven: 91
wat bedoel je met opwaardering? mijn kleine ervaring met linux in het algemeen: er zijn twee soorten!
1. van de Apps
2. van het OS


bij de éne linux gebeurt met de ' Terminal ' bij de andere met een ' knop ' in het start menu .....

hier dan een LINK , nb kan in het engels verschijnen, TAALKNOP onderaan van dit scherm.

ps: zo te zien op je foto is het een opwaardering van de app's.
 
Laatst bewerkt:
@wivy Niet helemaal korrekt je opmerking : jij gaf een link om van versie 19 naar 21 te gaan.
En @lange pier gooide er - terecht - een recentere upgrade van versie 21 naar 23 achteraan. Hij had dus wel de goede reflex gehad, en gaf ook aan dat hij zelf niet wist wat de verschillen tussen beide upgradeversies zouden kunnen zijn...
 
Hello. Naar mijn bescheiden mening is het beste een "fresh install" uit te voeren. Het wel nodig dat eerst alle documenten, fotos..... of wat je ook nog nodig kan hebben, best opslaat op een externe schijf of usb.
De iso kan gedownload worden en via unetbootin op een usb gezet worden.
Het volstaat dan om de volgorde van de opstart aan te passen zodat je usb eerste staat in het boot menu, via F2 of esc.
De installatie loopt normaal heel vlot.
Hopelijk heb je er iets aan.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan