nieuwe NAAM geven aan CD-ROM-station in Windows XP Verkenner/Explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.
W

Wim Gommers

Gast
Ik zou graag een meer functionele NAAM aan mijn CD-ROM-stations in Windows XP Verkenner/Explorer willen geven (dus: geen wijziging van de stationsLETTER; die moeten blijven zoals ze zijn), zodat ik in een oogopslag kan zien welk station wat is, bijvoorbeeld: CD-brander Philips PCRW804 ( D:\ ) of DVD-brander Samsung SE-S084F ( E:\ ).

Ik heb al via ''Deze computer'' gezocht naar een submenue (rechtsklik) ''Naam wijzigen'', doch dat is alleen mogelijk voor de naam ''Deze computer'' in Windows Verkenner/Explorer.

Wie o wie heeft de oplossing? Alvast hartelijk dank!
 
het is mogelijk om dat te behalen wat je vroeg , echter dien je daar voor in het register een aanpassing te doen ..
opmerking :
zolang der géén cd /dvd aanwezig is in de drive's zal de aangemaakte naam vermeld worden ...
van zodra je der een cd/dvd in plaatst word de label weer gegeven van deze cd/dvd indien deze dus niet leeg is !

hoe ga je tewerk ..


type " regedit " in het zoekvenster en klik op " regedit.exe "((uitvoeren als administrator ))
Ga naar HKEY/ Local Machine / Software / Microsoft / Windows / Currentversion / Explorer.
Kijk of er al een sleutel is met de naam DriveIcons, Zoniet maak je deze aan.
Maak nu bv twee sub sleutels met de stations aanduiding van je cd roms
bv D en E , maak hierin een andere sub sleutel en noem deze DefaultLabel ( let op de hoofdletters).
in het rechter scherm geef je deze een naam
bv Cd Rom En Cd Writer
sluit regedit en start op nieuw op ,
en zie daar er staat geen cd rom station meer maar cd rom en cd writer
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan