Nieuwe epson printer XP-452 kan ik niet installeren op PC Desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koekoek

Steunend lid
Vip Lid
Een drietal weken reeds dit probleem vermeld met XP-442 (geretourneerd ) en vorige maandag XP-452 gekocht. Probleem idem, en de reden van blokkering kan op dit ogenblik niet gevonden worden. ( voor dit alles: de XP-352 toen een jaar in gebruik, en zonder enig probleem op deze nieuwe Lenovo PC in maart dit jaar geïnstalleerd; Ik begrijp het niet en nu is het blijkbaar een onoplosbaar probleem ? Een ander printer zou hetzelfde probleem geven( het probleem is niet de printer )
Een Epson technicus in Epson .nl en.be gebeld, geven wel raad en sturen een link, maar geen oplossing .Op de laptop zonder enig probleem geïnstalleerd en print mooi af, maar is voor mij geen oplossing: ik gebruik die alleen voor kleine dingen. De PC heeft dezelfde win10 met alle win updates als de Laptop, het antivirus programma AVG free en malwarebytes free.
Bij het gebruik van deze XP-452 heb ik eerst op de PC de installatie proberen uit te voeren met installatie CD : op de display van de printer " gelukt " , maar op het PC scherm ging de verbinding installatie verder tot altijd dezelfde foutmelding : de printer driver is niet beschikbaar .
In mijn email staan heel wat documenten , die ik dringend moet afdrukken!!
Is er iemand die de oorzaak van die blokkering kan weten? IK heb teamviewer; is er iemand die de Pc even kan overnemen en zo de oplossing vinden? De eerste 2 uur zit ik niet voor mijn PC., daarna wel.:nee:

Van harte dank bij voorbaat,

Koekoek
 
De link geeft hetzelfde antwoord na het downloaden van de driver : het printer driver pakket kan niet worden geïnstalleerd. Ik heb nu als test een andere printer de driver proberen te installeren ( de XP-5100 ) met hetzelfde negatief resultaat.
Ik weet niet meer of ik de software als admin. geïnstalleerd heb ? zeker niet op de Laptop en goed geïnstalleerd . Als dat van groot belang is, zal ik dit opnieuw doen op de Desktop?
Is het van groot belang dat ik de reeds geïnstalleerde bestanden op het scherm van de laatste poging tot installatie met Revo Unintaller pro verwijder?
 
je begint gewoon een nieuw topic in de hoop dat het nu opgelost geraakt ...terwijl je eerder al er een topic aan gewijd had en waar zelfs het éénmaal gelukt is de printer te gebruiken ..
doe eens afstand en installeer eerst de Windows 10 geheel opnieuw (dus er word niets bewaard ) ik vermoed dat het probleem van niet kunnen installeren ergens van de Windows komt ..wellicht een rechten probleem .
 
Dat zou ik kunnen doen, maar de meeste van mijn e-mails zijn zeer belangrijk, en zou ik moeten kunnen afdrukken. Is het juist dat ik bij een herinstallatie deze ook kwijt ben?
Het is natuurlijk een serieuze ingreep: al mijn documenten en belangrijke downloads ook kwijt.
Kan ik misschien ook verzenden naar Laptop via mail ??). Ik begrijp uw standpunt : het is dit of niets!!!
Als ik hetzelfde e-mail adres van mijn PC op de Laptop zou zetten, kan ik die dan daar naartoe zenden?
 
je documenten, muziek ,films kun je bewaren door deze op een andere locatie neer te zetten ...indien je je belangrijke mails wenst te behouden kun je deze back-uppen en zo veilig stellen ...welk tool er dient gebruikt te worden is afhankelijke welke mail app er gebruikt word ..
 
Welke bits besturing heeft u en welke bits besturing drivers probeert u te installeren ?
Installeer voor een Windows 32 bits besturing altijd de 32 bits driver en voor een 64 bits besturing de 64 bits drivers.
 
Qtec: in hoeverre bent u zeker dat een volledige nieuwe installatie win 10 de (enige) oplossing is . De systeem back-up doe ik maandelijks met Acronis 2019. Pakt deze ook de e-mails mee?

Ik zou dan een full back-up nemen van de huidige situatie en deze overzetten naar een occasie PC of Laptop Als dat een doenbaar idee is, misschien best een Laptop??
Wat bedoelt u met je documenten enz... op een andere locatie? een andere externe hd? en ook de e-mails ? Welk progr. back-upt e-mails. Easeus todo … zou dat doen , maar alleen de koopversie, en dan nog outlook, gmail enz... maar niet ... ,@telenet, , denk ik gelezen te hebben . Indien mogelijk , graag uw visie nog deze avond. Dank! Dan kijk ik op 2dehands.

Skippy : : mijn Windows is een 64 bits en de driver die ik download ook, maar niet kan installeren op mijn PC.

Reeds stief dank voor jullie werk en geduld. Tot verder.
 
De meeste mail services kan je ook via webmail bereiken. Dus je mails kwijt zijn zal normaal gezien niet gebeuren. Dat is met telenet en gmail zeker zo. Dit zijn de enige dat ik gebruik en beiden bieden deze mogelijkheid. Als ik mijn pc herinstalleer , wat wel eens gebeurt dan log ik in en bam al mijn mails heb ik terug. Het is dus een kwestie van je login gegevens te weten.
 
ik speek niet over een acronis back-up … mogelijk dat het probleem aanwezig is in je huidig systeem en door het nemen/terug plaatsen van de back-up blijf je met dat probleem zitten ….vergeet je huidige back-ups. ...ik heb het over een volledige verse installatie opgestart vanaf een usb stick of een dvd ..
de mails van gmail , outlook kun je met MailStore back-uppen​
Importeer en beheer berichten vanuit Gmail, Outlook, Mozilla Thunderbird, POP / IMAP-accounts en vele andere e-mailprogramma's
 
Beste Qtec en andere medewerkers van pctuts : allen een vrolijk en gezond 2019.

Qtec: ik heb uw raad gevolgd : Win 10 volledige herinstallatie en via hulp van Telenet adviseur de 2,4 GHz en de 5,0 (beiden aanwezig in " mijn Telenet " ) apart geconfigureerd, zodat de printer de juiste netwerkband bij de installatie kon kiezen. Deze printer genereert geen 5,0.
Dus installatie volledig gelukt op mijn Laptop en vooral op mijn PC desktop.(meestal gebruikt)
Dank aan alle raadgevers, en wellicht tot weder schrijven!!
 
fijn te horen dat het probleem dus verholpen werd dank een verse installatie en dank zij deze Telenet adviseur ..
raar op zich dat het dus aan deze 5.0 GHz lag waarmee de printer geen verbinding kon maken .. denkelijk toch iets om Epson er op te wijzen !

*ook voor u en de uwen een Prettig jaar einde en de beste wensen .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan