Windows 10 Nachtlamp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zit met een vervelend probleem. Ik heb deze week Windows 10 1903 geïnstalleerd. Nu start s'avonds mijn nachtlamp wel op, maar ze werkt niet echt. (ik zie geen verschil met overdag als de nachtlamp uitgeschakeld is). Om mijn nachtlamp werkend te krijgen moet ik telkens de pc herstarten waarna ze wel werkt. Ik heb de nieuwste driver van de videokaart geïnstalleerd, maar dit lost het probleem niet op. Ik heb ook al eens een rondvraag gedaan op het internet en blijkbaar zijn er nog met het zelfde probleem al ik heb. De vraag is dus hoe los ik dit probleem op?
 
hier werkt de nachtlamp optie zonder dat ik dient te herstarten ...het beeldscherm word vervolgens iets gedimd afhankelijk van de sterkte die je ingesteld heb ..
via start>instellingen>systeem >beeldscherm kun je de nachtlamp aanzetten … denk niet dat het van je videokaart afhankelijk is eerder van het gebruikte beeldscherm...mogelijk dat je niet de juiste beeldschermstuurprogramma gebruikt omdat je eerst dient te herstarten voordat deze bij u te gebruiken is .
 
In de vorige versie van Windows 10 werkte die wel perfect. Het is sinds dat ik Windows 10 1903 geïnstalleerd heb dat ik dit probleem heb. Op de andere pc's is ook Windows 10 1903 sinds deze week geïnstalleerd en daar heb ik het probleem niet. Of wel is er dus tijdens de installatie iets fout gelopen of wel is het iets anders.
 
@Accent FM je beweert dat deze wel eerder te gebruiken was in een vorige versie ..en ik veronderstel dat dit dan versie 1809 was want eerlijk gezegd heb ik deze optie nooit eerder opgemerkt of ingebruik genomen .... mogelijk dat er een vernieuwing van versie 1903 het probleem verhelpt ..anderzijds kun je ook f.lux v4.104 gebruiken (welke gratis te gebruiken is voor thuis gebruikers> persoonlijk gebruik )
*de functie nachtlamp is al aanwezig in Windows 10 vanaf versie 1703

240407


@salmax f.lux is ook te gebruiken op Mac's ..Linux's iPone's/iPad's ..Android's
Mac Linux iPhone/iPad Android

*ik veronderstel dat je f.lux ook kunt gebruiken op een eerdere Windows zoals Windows 7 - 8 - 8.1
 
@Accent FM de volgende keer dat jij nog eens bemerkt dat de optie nachtlamp niet normaal werkt bij u dien jij niet je systeem te herstarten maar meld jij je gewoon eens af om je nadien terug aan te melden en mogelijk dat de optie nachtlamp dan wel te gebruiken is ..
 
Als ik mij af meld en daarna terug aan dan werkt de nachtlamp wel. Maar als ik 's avonds de pc volledig afsluit en de dag nadien weer inschakel werkt ze opnieuw niet. Nu heb ik de voorbije dagen met mijn vriend Google op zoek geweest wat het probleem zou kunnen zijn en het blijkt een bug te zijn in Windows 10 1903. Ik heb hier zeven pc's staan waar het op nog drie pc's niet werkt. Op de andere werkt het dan wel weer gewoon. Zal dus afwachten worden naar de volgende update van Microsoft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan