Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren de grote overstap gemaakt : van Telenet naar Snow.

Reden : 1- prijs abbonement (betaal nu 39€ ipv 80€ bij telenet)
2 :Traag internet
3 : Internet valt soms uit

Daar ik hier nog niets gelezen heb van Snow, houd ik via dit draadje wel opde hoogte van eventuele problemen. Tot nu werkt alles perfect, alleen

installateur was volslagen nitwit waar het om vragen buiten Snow-router aansluiten ging. Broekje van ong. 20 jaar, maar iedereen moet leren.....dus heb wel begrip.

Minpunt is wel dat ik mijn analoge coax-kabel nu mis, daar ik een DVD-recorder heb en deze nu niet meer kan gebruiken (zoals het zou moeten)

Modem is de Sagem F3464, (wordt dacht ik ook door Belgacom geplaatst ?)
Ook ben ik nu mijn E-mail adres van telenet kwijt. Bij Snow kost dat 3€ per maand extra, dus doen we het verder met Gmail en Hotmail

Groetjes
Morjos
 
Met SNOW haal je surfsnelheden tot 30 Mbps voor download en tot 2,5 Mbps voor upload.
bron
 
Ik ken niemand met traag internet bij telenet. Zeker al niet met een abonnement van 80 €.
Als jij verwacht dat Snow met max 30 Mbps sneller kan zijn dan telenet geloof je echt in wonderen.
 
Luc, wonderen zijn allang de wereld uit...dus verwacht ik ook niet....ben een realist !
Maar sinds ik als 55-plusser ontslagen ben telt elke euro, dus prijs was voor mij doorslaggevend.
Moet zeggen dat, voor wat ik de PC gebruik, mijn Internet goed meevalt.....merk geen verschi met Telenet
 
morjos, als dit product aan je verwachtingen voldoet kan je inderdaad beter opteren voor Snow aan 39 € (y)
 
Als Snow werkt langs een koperaar zal je NOOIT de surfsnelheden halen van 30Mbps.
Ofwel moet je bovenop de verdelerkast wonen.
 
erikd : ik weet eigenlijk niet of hier in Neerpelt glasvezel of koper ligt....de Telenet-kabel is in ieder geval nog koper.
Woon nu eenmaal in een uithoek......
 
morjos, als dit product aan je verwachtingen voldoet kan je inderdaad beter opteren voor Snow aan 39 € (y)

Of het aan de verwachtingen voldoet moet ik nog afwachten...Snow heeft nu 1maal niet een al te beste faam.

Heb enkele weken getwijfeld tussen Snow of Scarlet. Snow gekozen voor de uitdaging....als het echt niet bevalt : HUP
 
Ik ben van telenet naar scarlet gegaan, deze week eens internet uit.
Herstart modem gedaan, vorige week zo een 3 keer.
Van de snelheid ben ik tevreden en je mag zo veel downloaden als je wil.
Min punt is dat je zo veel zenders niet hebt voor tv of je moet bij betalen, heb wel de optie genomen om met telefoon gratis te bellen naar vaste of gsm voor 10 €
 
Maar sinds ik als 55-plusser ontslagen ben telt elke euro, dus prijs was voor mij doorslaggevend.

Dit lijkt me een ver van gemakkelijke en leuke situatie te zijn die niemand zelf wil meemaken. Als je tevreden bent met de snelheden, het zenderaanbod en de mogelijkheden van Snow dan bespaar je op jaarbasis toch zo'n kleine 500 euro welke je dan weer aan andere dingen zinvol kan besteden. (y)
 
Dat zenderaanbod is OK. Kijk toch vooral naar , VTM, 2BE en vier Canvas en 1. Heb ook Discovery en Geografic. De 3 Nederlanden zitten er ook bij. Ruim voldoende voor mij...
Anderen willen de sportzenders en die zijn er ook geloof ik. Voor de jeugd is er ook genoeg, maar daar hoor ik toch al niet meer bij.....

Kan wel geen 2 programma's tegelijk opnemen zoals bij Telenet en ook de DVD-recorder staat er nu voor spek en bonen bij..
 
Zo...had beloofd op de hoogte te houden over Snow.
Wel, heb het nu 1 week en ik moet zeggen : het bevalt prima !!!
Hierboven postte ik dat je maar 1 programma tegelijk kan opnemen....moet dit corrigeren. Je kan wel degelijk (zoals bij Telenet) 2 programma's tegelijk opnemen. Wel geen 2 HD-zenders gelijk, wel 2 gewone digitale of 1 HD + 1 gewone digitale (bv. : VTM HD + Vier)

Internet is zoals HIER (Neerpelt) zoals bij telenet : 20 mbps down en 5 mbps up. Dat zou wel beter mogen........ (volgens Ookla-test)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan