Microsoft Domain Controller (Child Domain Tree)

Status
Niet open voor verdere reacties.

DDragon80

Beheerder
Forumleiding
Admin
Omdat ik laatst een schijnbaar simpele installatie moest doen om een Test domein op te zetten, inclusief een Child domein controller, heb ik er ineens een blog van gemaakt. Het is me een klus van een paar dagen geworden voordat alle puzzelstukjes op zen plaats vielen. Wegens het gemis van een goeie Step-by-Step Guide op het net, heb ik er dus eentje zelf gemaakt.

Voor zij die interesse moesten hebben, hier men blog;
The Tao of Bits and Bytes

Het is wel in het Engels, daar dit zowat de gebruikelijke taal is voor die dingen.

ps; wie fouten moest zien (allerlei), mag dit gerust even melden...
 
Die van Microsoft trekt op nietveel. Die translate service van Google daarentegen is stukken beter;
Google Translate

Maar technisch gezien toch niet zonder de nodige mankementen :)
 
ja nu zie ik het verschil...
al snap ik deze blog dus niet ...maar da ligt aan mezelf .;)
 
Een Windows domein controller is zowat het hart van een Microsoft Server netwerk. Daar worden alle objecten bijgehouden van het reizen en zeilen van je servers en client computers, gebruikers, DNS records, ...
Maw een heel belangrijke server role. Een Child domain is dus een onderliggend domein.
Vb
Root domein: microsoft.com
Child domein: support.microsoft.com

Een apparte child domain tree is nog net iets anders en bevat een deels onafhankelijke structuur. Een volwaardig domein op zichzelf, maar toch onderdeel van ze'n root domein.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan