Windows 10 Microsoft account maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

wim

Steunend lid
Vip Lid
Beste leden, mag ik even iets vragen,
Ik log in op mijn Windows 10 PC met een gewoon paswoord.

Waarom moet ik nu een Microsoft account maken zoals ik her en der lees?

Ik heb een al...outlook.com mailadres, dus ik heb al een MS Account of ben ik mis?
Zou ik hiermee ook kunnen inloggen op mijn PC? Ook op vele andere toepassingen, zoja dewelke bijvoorbeeld?
Hoe dan ook, ik wil graag blijven inloggen met mijn gewoon paswoord op mijn PC.. Stel dat ik kan inloggen op mijn PC
met mijn outlook.com mailadres, kan ik dan ook nog inloggen met mijn gewoon paswoord zoals ik nu doe?
Het is me niet erg duidelijk...
Mvg en hou u gezond...,
Willy
 
ik veronderstel dat je nu de Windows 10 gebruikt met het off line account ( lokaal account ) welk jij tevens met een wachtwoord hebt beveiligt ..
je heb ook zeg je een outlook.com mail adres .. wel dan zou je hier eens dienen na te gaan of je je daar vervolgens ook kunt aanmelden .. blijkt dat niet te gaan ben je niet in het bezit van een Microsoft account en dan dien je deze als nog aan te maken ..
*terloops wil ik je meedelen dat je gerust bij het aanmaken van het Microsoft account je huidige outlook.com als ook je wachtwoord kan gebruiken .. indien er vermeld word dat deze al ingebruik zijn dan heb jij wellicht al een Microsoft account maar wellicht ben je daar dan het wachtwoord van kwijt ..
 
Beste leden, mag ik even iets vragen,
Ik log in op mijn Windows 10 PC met een gewoon paswoord.
Waarom moet ik nu een Microsoft account maken zoals ik her en der lees?

Zou ik hiermee ook kunnen inloggen op mijn PC? Ook op vele andere toepassingen, zoja dewelke bijvoorbeeld?
Hoe dan ook, ik wil graag blijven inloggen met mijn gewoon paswoord op mijn PC..

Stel dat ik kan inloggen op mijn PC
met mijn outlook.com mailadres, kan ik dan ook nog inloggen met mijn gewoon paswoord zoals ik nu doe?
Beste Willy, het is inderdaad niet altijd duidelijk wat MS nu eigenlijk wil dat je doet.
Als ik de 3 paragrafen uit je mail even overloop, probeer ik wat duidelijkheid te scheppen.

1. Een MS account heb je tegenwoordig nodig om gebruik te maken en dus in te loggen op een heel pak van de applicaties van MS. Maar dan wel op applicaties, diensten etc... Dat heeft in zich niets te maken met hoe je inlogt op je PC.

2. Je KAN daarmee inderdaad inloggen op je PC maar dat is geen must. Dat heeft een aantal voordelen zeggen ze, het meest in het oog springend zijn allerlei vormen van synchronisatie van bestanden, instellingen en dies meer. Maar of dat opweegt tegen het nadeel (nl. controle-verlies) moet je zelf weten. Het is mij ook niet duidelijk wat MS dan allemaal kan met en op je PC. Niets zeggen ze, maar ... ik heb mijn twijfels want de specs van die account staan wel op hun servers. Wat nu niet is, kan altijd nog komen.

Het meest in het oog springende nadeel is als je bij je thuis een netwerkje hebt opgezet met users en/of access op shares vb. een NAS die je zelf beheert. No way dat je dan de machtigingen op je toestellen kunt toekennen aan die MS account... In een lokaal netwerkje werk je best met een local account.

Je kunt overigens prima aanloggen met een locale user op je PC (en andere PC's) maar voor al je MS apps een MS account gebruiken, precies zoals je waarschijnlijk ook doet met Google account voor de apps van Google ....

3. Het aanloggen op je Outlook.Com (webmail veronderstel ik dus) heeft NIETS te maken met wat je voor login gebruikt. Dat is een mailaccount en daar log je op in met een specifieke user voor je mail ( maar die kan dezelfde naam dragen) en een specifiek paswoord (maar dat kan ook hetzelfde zijn). Als je die gelijk stelt merk je dat onderscheid eigenlijk niet meer, behalve ... als je vb. een paswoord wijzigt aan de ene kant, dan zul je merken dat het daarom aan de andere kant nog niet gewijzigd is, en je daar hetzelfde moet doen om de gelijke paswoorden ev. terug in evenwicht te brengen.

Nog vragen, stel ze gerust ...
 
Ik heb (net) een probleempje opgelost dat in verband kan gebracht worden met de vraag rond een microsoft account.
De portable van mijn echtgenote heeft de geest gegeven. Gelukkig had ik een andere identieke portable waaruit ik het moederbord kon gebruiken. Dus van 2 terug 1 gemaakt.
De harde schijf, die windows10 bevat, komt in de "nieuwe" PC en wat blijkt, windows is niet meer geactiveerd.
Dus, windows activeren en hiervoor moest ik een microsoft account gebruiken. (Windows 10 1909 staat op de systeemschijf).
Ik heb dan de 25 letter/cijfer code van de PC ingevoerd en windows werd geactiveerd. Alleen wat vervelend dat die online account nu gebruikt moest worden.
Op het einde van de rit heb ik die microsoft account terug naar een lokaal account gebracht (via instellingen, accounts, uw info).
Nu kan mijn echtgenote terug werken zoals ze gewoon is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan