Windows 7 Laptop herkent nieuwe accu niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb voor een (oudere) laptop met Windows 7 een nieuwe accu gekocht. Deze wordt echter niet herkend door de computer waardoor hij niet oplaadt.
Kan iemand mij enig advies geven hoe dit opgelost kan worden? Bij voorbaat dank.
 
Batterij info: zie bijlage
batterij info.png
 
Als dit een batterij is van de fabrikant zelf, mag dit geen probleem geven.
Ofwel is die nieuwe batterij defect, en kan je hem inruilen voor een andere in dat geval.
Ofwel is er iets fout met de laptop, waardoor die batterij niet herkend wordt.
Ofwel is het een clone product, en is het op eigen risico natuurlijk... met de mogelijke gevolgen...
 
@Windows 8.1 je zet er de eigenschappen neer van deze huidige accu als je dan ook de eigenschappen neer zet van de vorige accu dan heb ik iets om te vergelijken.. nu heb ik niets om mee te vergelijken .. *als deze eigenschappen dezelfde zijn met je vorige accu dan zit er een fout in deze accu ( werd je tevens al meegedeeld).. omruilen of geld terug !
*vraagje waar heb je deze aangekocht ...
zelf bestel ik steeds de laptop's accu's bij Dennis.nl
nog nooit problemen gehad en kwam ik er niet uit dan mailde ik hem en gaf de info door betreffende de laptop en de accu …
kreeg vervolgens een mail terug met een link naar de juiste accu en hoefde deze enkel maar te bestellen ..
 
De accu werd besteld bij ReplaceDirect, een shop met dezelfde reputatie als Dennis.
In de (hoger) bijgevoegde afbeelding staan in de middelste kolom de gegevens van de nieuwe accu en in de laatste kolom die van de oude accu.
 
Werd de vorige batterij goed herkent? Wat was de reden om een nieuwe te kopen?
Als deze problemen zich niet voordeden met de vorige batterij, zou ik deze laten omruilen. DOA (dead on arrival)
 
mijn fout dat ik dat niet gezien had ..vermeld eens het model/merk laptop want heb het sterke vermoeden dat je gewoon een verkeerde heb besteld.
of het moet zijn zoals Ddragon80 al meedeelde dat deze DAO is (waarschijnlijk opgelopen tijdens de verzending )
 
Heb ook eens een batterij besteld met dezelfde symptonen. Die kon ik niet laden met de orignele lader. Achteraf bleek dat de batterij met een ander systeem moest geladen worden. Hebben de batterij teruggenomen.
 
De originele lader heeft een DC output van 19V/6.32A

Heb me te weinig uitgedrukt. Het was de manier van laden die anders lag.
Uw lader levert op 19V 120W maar dat zegt niets over de manier waarop geladen wordt. Je kan elke degelijke lader met 19V en minimaal 6.32A (120W) gebruiken. Het laadsysteem zit meestal in Uw laptop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan