Online apps kleuren herkennen

Status
Niet open voor verdere reacties.

georguy1

Steunend lid
Vip Lid
dag iedereen ,
ik zag op de tv een programma waar de slechtziende persoon een kleur kon achterhamlen van lkedij of dergelijke met een app op de smartphone
kent iemand eventueel een goeie app daarvoor , voor en smartphone One Plus Nord (met Android versie 14) ,
 
intrigerend : wat is een blinde met een app om kleuren te herkennen ? .... kan de output van de smartphone toch niet lezen ?
Of geeft de app ook auditief informatie over de uitkomst ?
 
moet dat ? aan alles - ook gewone vraag uit interesse over hoe zo iets in zijn werk gaat - een negatieve draai geven ?
Last van slecht humeur precies...

Nee, ik heb zo iemand nog niet ontmoet, vandaar de interesse en de vraag ... mag het even ?
 
Wel Philip, de dooppeter van mijn oudste zoon is zo een 8 tal jaar geleden volledig blind geworden, die mens heeft net als ons een computer met een scherm en een smartphone. Hoe hij daarop werkt weet ik niet, ik weet wel dat het met apps is die niet in play store staan. Hij gaat naar UZ Gent en daar hebben ze hem dit allemaal aangeleerd en die apps geïnstalleerd op zijn smartphone. Maar voor ons leken en goed ziende mensen zijn die apps blijkbaar niet beschikbaar. Die apps zouden ook een pak geld kosten per jaar en dat wordt betaald door een instantie, vraag mij niet welke, maar als je goed begeleid bent als blinde mens, zijn er blijkbaar veel dingen waar ze terecht kunnen, gaan ook met die organisaties op reis. Dan is er per blinde nog een begeleider mee die zelf de reis niet moet betalen en krijgt er zelfs een aalmoes voor om dit op zich te nemen. Het ergste is voor hem dat hij niet meer zo zelfstandig kan zijn als voordien.
 
moet dat ? aan alles - ook gewone vraag uit interesse over hoe zo iets in zijn werk gaat - een negatieve draai geven ?
Last van slecht humeur precies...

Nee, ik heb zo iemand nog niet ontmoet, vandaar de interesse en de vraag ... mag het even ?
ik vond het meer een opmerking dan een vraag daarom dat antwoord
sorry maar ik vind het storen dat er gedacht word dat mensen met een handicap niet kunnen
dat is wat ik uit uw antwoord verstond
 
Dat is dan inderdaad begrijpelijk, maar spijtig ... grondiger en vooral begrijpender lezen is nodig.

Er staan 3 zinnen in mijn post en alle drie zijn het vragen, met vraagtekens incluis !
Ik weet niet wat je nog meer nodig hebt om vragen ook als vragen te zien ... sorry.
 
Misschien moet ik dit aan @Ivan vragen
Vraag maar raak bij Ivan.
In de familie van mijn broer zijn vrouw komt blindheid voor in de mannelijke lijn en slaat blijkbaar een generatie over.
Mijn schoonvader is blind maar is een kinesist, zijn zoon heeft geen enkele visuele beperking, zijn dochter die mijn broer zijn partner is ook niet, maar blindheid komt komt ook niet voor in de vrouwelijke lijn. Mijn broer zijn zoon echter wordt (2de generatie) langzaam blind.
En idd mensen met een visuele beperking kunnen veel en er zijn veel hulpmiddelen zoals een toetsenbord in braille (als voorbeeld)
Maar een smartphone? Dergelijke toestellen kosten minimum €800 en je krijgt een tegemoetkoming van +- €450
Maar ga gerust gaan bleiten bij Ivan.
 
mensen die blind zijn gebruik een Scherm voorlezen. de knoppen aan hun smartphone kunnen instelling voor bepaalde functies. zo heb ik het begrepen

Ik ken 2 mensen die een iPhone hebben die blind zijn .
Als je op YouTube gaat zoeken op “Smartphone voor blinden” dan vind je filmpje waar mensen die demonstratie geven hoe ze een smartphone gebruiken. met beeld is het gemakkelijker uit te leggen dan met woorden.

Zoals @cve vertelt leren ze daar mee werken

PS: @Pagadder En als je met die praat niet stop, zal ik het wel moeten melden !!!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan